3.1 Softwareudvikling
Uddannelserne i softwareudvikling kvalificerer til at løse krævende tekniske og designmæssige opgaver inden for IT-området.
Uddannelserne sætter den studerende i stand til, at:
1. Forstå de teorier og arbejdsmetoder der knytter sig til udvikling og vurdering af IT-systemer og anvendelser.
2. Deltage i udvikling af IT-systemer.
3. Forstå og udnytte informationsteknologiens muligheder inden for forskellige anvendelsesområder.
4. Analysere, evaluere og kritisk vurdere IT-systemer og anvendelser.
Uddannelserne i Softwareudvikling dækker områderne:
Programmering, algoritmer og datastrukturer, maskin arkitektur (traditionel, multiprocesorer, distribuerede systemer, netværk), distribuerede systemer (inkl. programmering af distribuerede applikationer), software arkitektur (frameworks, design patterns), informationsstrukturering/modellering, inkl. databaser, udviklingsmetoder/arbejdsformer og projektledelse
I kandidatuddannelsen arbejdes der desuden med menneske-maskin interaktion/grænseflader samt oversættelse og oversætterteknikker.
3.2 Multimedier
Uddannelserne inden for multimedier kvalificerer til at løse krævende tekniske og
designmæssige opgaver samt analyse- og formidlingsmæssige opgaver, der
involverer ny multimedie-teknologi. Uddannelserne sætter den studerende i
stand til, at:
Multimedie-uddannelserne dækker områderne: multimedieproduktion (teorier,
metoder, værktøjer), multimedie-programmering, multimedieæstetik, internet
og hypermedier, interaktionsdesign, brugergrænsefladedesign og evalueringog
semiotik, 3D modellering og animation.