Kommunikation til dig fra universitetet

Du skal altså selv være opmærksom på, hvor og hvornår du finder de nødvendige oplysninger om dine kurser og eksaminer. Du skal holde øje med de steder, universitetet bruger til at give dig forskellig vigtig information:

• www.nat.au.dk :  Fakultetets information til dig. Her finder du under punktet 'Til studerende' aktuelle meddelelser om undervisning og eksamen, beskrivelser af kurser samt en række vejledninger, du kan bruge i forskellige situationer. Vigtigt: Her finder du også læseplaner og dit personlige skema fra ugen op til undervisningens start.
  • www.au.dk:  Universitetets hjemmeside. Her finder du under punktet 'Studerende' den vigtige Selvbetjening for studerende, hvor du tilmelder dig både undervisning og eksamen. Samme sted kan du afmelde eksamen, se dit studieprogram og dine resultater, lave studieudskrifter og indskrivningsbekræftelse.  På universitetets hjemmeside kan du endvidere finde links til rigtig mange relevante oplysninger.
  • Din e-mail på universitetet. Såvel universitetet, som fakultetet (studiekontoret) og dit institut vil bruge denne e-mail til at sende dig vigtig information – og forventer følgelig, at du holder et vågent øje med din mailbox.
  • Studiekontorets opslagstavler. Dem finder du i mellemgangen mellem bygning 530 (Vandrehallen ved Matematik) og bygning 521 (Institut for Videnskabshistorie).

Der findes også en del faglige foreninger på fakultetet, som udgiver blade/tidskrifter med oplysninger af både praktisk og faglig karakter.