Kandidatuddannelsen i fysik og teknologi

4.7 Kandidatuddannelsen i fysik og teknologi

Kandidatuddannelsen i fysik og teknologi består af 24 studiepoint og bygger på en diplomuddannelse fra svagstrømsteknisk retning.

I kandidatuddannelsen indgår

Fysikmodulerne Af.1, Af.5 og Af.6 3 point
Bf.5 Moderne optik og laserfysik 2 point
Bf.6 Faststoffysik II 2 point
Eksperimentel teknik 1 point
Studenterkollokvium 1 point
Andre kurser 3-6 point
Speciale 9-12 point
I alt 24 point

Tilrettelæggelsen af kandidatuddannelsen sker under vejledning fra institutterne.

Specialestudiet tilrettelægges som et individuelt program under vejledning af én eller flere lærere fra Institut for Fysik og Astronomi. Der kan eventuelt træffes aftale om vejledning ved eksterne lærere.

Kandidatuddannelsesprogrammer godkendes af studienævnet efter indstilling fra instituttet.

4.7.1 Specialeeksamen i fysik og teknologi

Kandidatuddannelsen afsluttes med aflevering af en skriftlig rapport (specialet), som bedømmes sammen med den efterfølgende mundtlige eksamen i specialet. Bedømmes efter 13-skalaen under medvirken af ekstern censor.

Inden den studerende indstiller sig til specialeeksamen skal alle øvrige dele af kandidatuddannelsen være bestået.