OBS!!!
I uge 46 og uge 47 rykkes kontortiden til tirsdage fra 15-17.
Det vil sige, at kontortiderne d. 13. november og d. 20. november er aflyst. I stedet holder kontoret åbent d. 12. november og d. 19. november fra 15-17.
Ved spørgsmål kan Medicinerrådet kontaktes på mail: mrkontor.studadm@au.dk
NYE ÅBNINGSTIDER
Medicinerrådets åbningstider E24:
Hver onsdag 15-17.
Første kontortid afholdes d. 4. september. Den sidste kontortid afholdes d. 4. december.
Ved spørgsmål kan Medicinerrådet kontaktes på mail: mrkontor.studadm@au.dk
Medicinerrådet er gået på sommerferie! Vi er tilbage medio august.
Mailen besvares løbende med forbehold for enkelte uger, hvor der afholdes ferie.
MR kan kontaktes på mail: mrkontor.studadm@au.dk
NYE ÅBNINGSTIDER
Medicinerrådets åbningstider F24:
Hver onsdag 9-11 - eller efter aftale.
Første kontortid afholdes d. 31. januar. Den sidste kontortid afholdes d. 12. juni.
Ved spørgsmål kan Medicinerrådet kontaktes på mail: mrkontor.studadm@au.dk
OBS!!!
Kontortiden tirsdag d. 10. oktober rykkes til mandag d. 9. oktober kl. 10-12.
Kontoret holder lukket i uge 42 grundet efterårsferie.
Ved spørgsmål kan Medicinerrådet kontaktes på mail: mrkontor.studadm@au.dk
Bogskabe i Medicinerhuset:
MR har - som varslet - i sommerferien klippet de bogskabe op i Medicinerhuset, der ikke er blevet fornyet i lang tid. Ejendele fra skabene opbevares i bygning 1190 i tre måneder - altså frem til d. 1. november, og de kan afhentes efter aftale.
Ved spørgsmål kan Medicinerrådet kontaktes på mail: mrkontor.studadm@au.dk
OBS!!! Nye åbningstider:
Medicinerrådets åbningstider - Efterårssemesteret 2023
Tirsdage 10-12 - eller efter aftale.
Første kontortid afholdes d. 5. september, og den sidste kontortid afholdes d. 12. december.
Medicinerrådet kontaktes på mail på mrkontor.studadm@au.dk
Find os på facebook her.
Medicinerrådets åbningstider - forårssemester 2023
Mandage 10-12 - eller efter aftale.
Medicinerrådet kontaktes på mail på mrkontor.studadm@au.dk
Find os på facebook her.
Medicinerrådets åbningstider - efterårssemester 2022:
Mandage kl. 10:00 - 12:00 - eller efter aftale.
Medicinerrådet kontaktes på mail på mrkontor.studadm@au.dk
Find os på facebook her.
Medicinerrådet holder sommerferie indtil medio august! Rigtig god sommer til alle!
OBS. Medicinerrådet arbejder hjemmefra resten af året. Fang os på mrkontor.studadm@au.dk.
Vi holder dog ferie fra og med onsdag den 22. december og indtil uge 5.
Rigtig god jul og godt nytår!
/Jeres MR.
OBS. MR-kontoret er lukket mandag den 15. november grundet sygdom.
Kontoret har åbent fredag den 19. november kl. 11-13.
HUSK, at der er universitetsvalg i disse dage!
Du kan som studerende stemme til universitetsbestyrelsen, Akademisk Råd på Health og dit lokale studienævn!
Stem inden torsdag d. 11. november kl. 16 på: AU.dk/valg
OBS: MR HOLDER EFTERÅRSFERIE
Derfor er kontoret ikke åbent i uge 42. Dine mails vil blive besvaret, men med lidt ventetid. :-)
OBS: I uge 41 holder MR-kontoret åbent fredag den 15. oktober fra 10-12.
Kontoret er lukket mandag den 11. oktober grundet seminar.
OBS: MR-kontoret holder lukket mandag den 4. oktober grundet sygdom.
Kontoret holder i stedet åbent fredag d. 8. oktober kl. 10-12.
OBS: MR-kontoret holder lukket mandag den 20. september pga. seminar.
Der er istedet åbent onsdag den 22. september kl. 14-16.
ÅBNINGSTIDER - EFTERÅRSSEMESTRET 2021:
Medicinerrådet er klar til efterårssemestret og et endelig helt genåbnet universitet!
Åbningstider for MR-kontoret efterårssemestret er:
- Mandage fra 10:00 - 12:00
Husk, at du altid kan fange Medicinerrådets sekretær på mrkontor.studadm@au.dk og aftale et andet tidspunkt, hvis du ikke kan komme forbi i åbningstiden.
Vi glæder os til at se jer tilbage på uni!
OBS: MR-kontoret har ingen faste åbningstider på denne side af sommeren. Skal du afhente nøgle til bogskab, kan du lave en aftale på mrkontor.studadm@au.dk. Aflevering af nøgle i forbindelse med opsagt bogskab kan ske i MR's postkasse ved Foreningshuset, bygn. 1190. Obs. postkassen hænger på modsatte side af bygningens indgang.
HAR DU BOGSKAB I MEDICINERHUSET ELLER VAB?
I forbindelse med at universitetet endelig er genåbnet, er der nu igen åbent for administration af og adgang til bogskabe. Det betyder også, at nuværende bogskabe og ventelister kan være forældede efter mere end et års nedlukning og administration.
Derfor:
Alle mails sendes til mrkontor.studadm@au.dk
Kys og kram fra MR og held og lykke med eksamenerne! Og velkommen tilbage på Aarhus Universitet!
Den nye nedlukning af universitetet til og med d. 17. januar 2021 gælder desværre også for Medicinerrådet.
Det er derfor ikke muligt at komme forbi MR-kontoret i denne periode.
Du kan stadig sende os en mail på mrkontor.studadm@au.dk eller gå forbi vores facebookside https://www.facebook.com/MedicinerraadAU
Fornyelse af bogskabe er suspenderet, men har du alligevel et bogskab, du gerne vil opsige, så tjek vores side omkring dette. Du kan også stadig skrive dig på ventelisten til nye bogskabe.
Grundet nedlukning kan der dog være længere svartid på henvendelser.
Information om forårets åbningstider følger, når AU igen er åbent.
/Jeres Medicinerråd
Medicinerrådet har kontortid hver mandag fra 10:00-12:00.
Øvrig kontortid kan ske efter aftale på mail: mrkontor.studadm@au.dk
OBS! Kontoret er lukket foreløbigt grundet covid 19. Mails vil blive besvaret løbende.
HUSK, at du skal bære mundbind! Fysiske kvitteringer for bogskabskøb er ikke nødvendigt pga. corona. Send din kvittering til mrkontor.studadm@au.dk ved afhentning af nøgle.
Torsdag d. 27. august: kl. 9:00-12:00
Grundet ny stigning i smitte i Aarhus Kommune, lukker universitetets kontorer ned i et vist omfang - det gælder desværre også MR-kontoret. Nedlukningen gælder som minimum indtil den 23. august.
I kan stadig kontakte os via mail: mrkontor.studadm@au.dk
Hold jer opdateret på au.dk/corona
Åbningstider for august er som følger:
Tirs. 4/8 | Ons. 5/8 | Tors. 6/8 | Tirs. 11/8 | Ons. 12/8 | Fre. 14/8 |
---|---|---|---|---|---|
14:00-16:00 | 12:00-14:00 | 12:00-14:00 | 12:00-14:00 | 12:00-14:00 | 12:00-14:00 |
Er døren låst, ring på tlf: 31 663 664
Åbningstider for resten af efteråret følger.
Vi melder (snart) god sommerferie til alle jer kære medicinere og et stort tillykke til de færdigudannede cand.med'er!
Fra onsdag den 24. juni er AU's bygninger igen åbne for studerende - til læsesale, grupperum og lignende.
OBS:
- Hele Tandlægeskolen (bygn. 1610-1614) er stadig lukket.
- Der henvises til Victor Albeck Bygningen (bygn. 1265-1268) eller 1264, der har nye gruppelokaler i kælderen.
- Medicinerhuset har i år åbent hele sommeren.
- Indtil 1. juli er der i Victor Albeck Bygningen kun åbent for læsesalene på 0. sal pga. renovering. Derefter er der åbent som normalt.
- Følg med i genåbningen af AU Library, Sundhedsvidenskab på deres hjemmeside.
Husk at spritte af! Der står spritdispensere ved alle indgange!
Sikke et forår for MR og studenterrepræsentanterne i diverse nævn og organer på universitetet; det har været helt ekstraordinært. Måske du sidder derude og tænker, at du er blevet mere interesseret i, hvad vi kan og gør i MR? Så er du altid velkommen til at smide en besked hér eller også håber vi at møde dig til et månedsmøde på den anden side af sommeren.
Fornyelse af bogskabe i efteråret er suspenderet. Dvs at har du haft et bogskab i foråret bliver det automatisk forlænget til og med efterårssemestret.
Hvis du er interesseret i at leje et bogskab/har spørgsmål dertil, så tag kontakt til vores sekretær på mrkontor.studadm@au.dk
God sommer fra jeres MR!
Medicinerrådet følger regeringens og universitetets anbefalinger og holder lukket som minimum indtil mandag den 11. maj.
Mails vil stadig blive besvaret, men der eks. vil ikke blive udleveret nøgler til bogskabe eller være åbent på kontoret i Foreningshuset.
Pas på hinanden og jer selv, og hold jer løbende opdateret på https://medarbejdere.au.dk/corona/
/Medicinerrådet.
Medicinerrådet har i forårssemestret 2020 åbent følgende dage:
- Tirsdage kl. 8:00 - 12:00
- Torsdage kl. 9:00 - 12:00
OBS: Ændrede åbningstider kan forekomme - særligt i forbindelse med eksamen i juni. Ændrede åbningstider vil fremgå her af hjemmesiden.
MR-kontoret holder juleferie indtil mandag den 13. januar.
Kontoret holder åbent man. 13. januar kl. 10-13.
Medicinerrådet har i efterårssemestret åbent følgende dage:
- Tirsdage kl. 10:00 - 13:00
- Torsdage kl. 8:00 - 12:00
OBS! Ændrede åbningstider kan forekomme - særligt i forbindelse med eksamen i december.
Medicinerrådet er gået på sommerferie, og kontoret er derfor lukket indtil uge 35.
Grundet IT-opdateringer er MR-kontormailen midlertidigt nede. Der arbejdes på sagen, så jeres henvendelser om bogskabe kan besvares hurtigst muligt!
Der er åbent for opskrivning/fornyelse/opsigelse af bogskabe til efterårssemestret 2019 til og med d. 27. juni 2019.
Opskrivning/fornyelse/opsigelse bedes foretaget pr. mail til: mrkontor.studadm@au.dk
Procedure ved opskrivning:
Oplys navn, studienummer, hvilket semester du starter på i efteråret, og hvorvidt du ønsker at blive skrevet op til et bogskab i Medicinerhuset eller VAB (det er ikke muligt at skrive sig op begge steder).
Procedure ved fornyelse:
Oplys navn, bogskabsnummer og om bogskabet er i Medicinerhuset eller VAB.
Opsigelse af bogskab:
Hvis du ikke længere ønsker at have et bogskab, sendes en mail herom inden deadline (27. juni 2019). Nøglen skal ligeledes afleveres senest inden semesterstart i MR kontorets åbningstid.
OBS: Der vil blive foretaget opklipning af de bogskabe som ikke er blevet fornyet. Så husk at forny dit bogskab, hvis du stadig ønsker at bruge det til efterårssemestret.
Medicinerrådets kontor har i forårssemestret åbent. Obs! ændrede åbningstider kan forekomme i forbindelse med eksamen i maj og juni!
Mandage kl. 9-12
Torsdage kl. 8-12
MR-kontoret ligger på 1. sal på Niels Jensens Vej 2 (Bygning 1190)
Der er åbent for opskrivning/fornyelse/opsigelse af bogskabe til forårssemestret 2019 til og med d. 21. december 2018.
Opskrivning/fornyelse/opsigelse bedes foretaget pr. mail til: mrkontor.studadm@au.dk
Procedure ved opskrivning:
Oplys navn, studienummer, hvilket semester du starter på i foråret, og hvorvidt du ønsker at blive skrevet op til et bogskab i Medicinerhuset eller VAB (det er ikke muligt at skrive sig op begge steder).
Procedure ved fornyelse:
Oplys navn, bogskabsnummer og om bogskabet er i Medicinerhuset eller VAB.
Opsigelse af bogskab:
Hvis du ikke længere ønsker at have et bogskab, sendes en mail herom inden deadline (21. december 2018). Nøglen skal ligeledes afleveres senest inden semesterstart i MR kontorets åbningstid.
OBS: Der vil blive foretaget opklipning af de bogskabe som ikke er blevet fornyet. Så husk at forny dit bogskab, hvis du stadig ønsker at bruge det til forårssemestret.
MR-kontoret holder i efterårssemestret åbent
Tirsdage kl. 9:00 - 12:00
Fredage kl. 8:00 - 12:00
MR-kontoret er på 1. sal på Niels Jensens Vej 2 (Bygning 1190).
OBS! I uge 38 har MR-kontoret særlige åbningstider grundet Danmarks Største Fredagsbar og Idrætsdag.
Tirsdag den 18/9 kl. 9:00 - 12:00
Onsdag den 19/9 kl. 8:00 - 10:00
Fredag den 21/9 kl. 8:00 - 10:00
Fra uge 36 er der nye åbningstider for MR-kontoret, som bliver:
Tirsdage kl. 9.00 - 12.00
Fredage kl. 8.00 - 12.00
MR-kontoret er på 1. sal på Niels Jensens Vej 2 (Bygning 1190).
MR-kontoret er ferielukket fra d. 22/6 til d. 20/8.
I ønskes alle en god sommerferie!
Der er åbent for opskrivning/fornyelse/opsigelse af bogskabe til efterårssemesteret 2018, til og med d. 22. juni 2018.
Opskrivning/fornyelse/opsigelse bedes foretaget pr. mail til: mrkontor.studadm@au.dk
Procedure ved opskrivning:
Oplys navn, studienummer, hvilket semester du starter på i efteråret, og hvorvidt du ønsker at blive skrevet op til et bogskab i Medicinerhuset eller VAB (det er ikke muligt at skrive sig op begge steder).
Procedure ved fornyelse:
Oplys navn, bogskabsnummer og om bogskabet er i Medicinerhuset eller VAB.
Opsigelse af bogskab:
Hvis du ikke længere ønsker at have et bogskab, sendes en mail herom inden deadline (22. juni 2018). Nøglen skal ligeledes afleveres senest inden semesterstart i MR kontorets åbningstid.
OBS: Der vil blive foretaget opklipning af de bogskabe som ikke er blevet fornyet. Så husk at forny dit bogskab, hvis du stadig ønsker at bruge det til forårssemestret.
MR-kontoret er lukket i uge 16 (d. 16. og d. 19.) og åbner igen mandag d. 23.4.
God dag!
Fra uge 5 er der nye åbningstider for MR-kontoret, som bliver:
Mandage kl. 11.00 - 15.00
Torsdage kl. 13.30 - 16.30
MR-kontoret er på 1. sal på Niels Jensens Vej 2 (Bygning 1190).
MR-kontoret er lukket fra d. 19.12 - 05.01.
Der vil desuden også være begrænset åbningstider i Januar. Information herom vil komme i starten af januar.
I ønskes alle en glædelig jul og et godt nytår!
Der er åbent for opskrivning/fornyelse/opsigelse af bogskabe til forårssemester 2018, til og med d. 19. december 2017.
Opskrivning/fornyelse/opsigelse bedes foretaget pr. mail til: mrkontor.studadm@au.dk
Procedure ved opskrivning:
Oplys navn, studienummer, hvilket semester du starter på i foråret, og hvorvidt du ønsker at blive skrevet op til et bogskab i Medicinerhuset eller VAB (det er ikke muligt at skrive sig op begge steder).
Procedure ved fornyelse:
Oplys navn, bogskabsnummer og om bogskabet er i Medicinerhuset eller VAB.
Opsigelse af bogskab:
Hvis du ikke længere ønsker at have et bogskab, sendes en mail herom inden deadline (19. december 2017). Nøglen skal ligeledes afleveres senest inden semesterstart i MR kontorets åbningstid.
OBS: Der vil blive foretaget opklipning af de bogskabe som ikke er blevet fornyet i februar. Så husk at forny dit bogskab, hvis du stadig ønsker at bruge det til forårssemestret.
Nye åbningstider for MR-kontoret
Hej alle,
Så er der nye åbningstider for Medicinerrådets kontor i efterårssemesteret 2017.
Tirsdage kl. 12.00 - 16.00
Fredage kl. 9.00 - 12.00
MR-kontoret er på 1. sal på Niels Jensens Vej 2 (Bygning 1190).
God studiestart!
MR-kontoret er gået på sommerferie og er tilbage i uge 35. God sommer til jer alle!
Vi søger en studentermedhjælper til at varetage den daglige drift af foreningens kontor i samarbejde med Medicinerrådet. Læs mere om stillingen her: http://jobbank.au.dk/job/1016560/medicinerradet-ved-aarhus-universitet-soger-en-ny-studentermedhjaelper-fra-august-2017
Der er åbent for opskrivning/fornyelse/opsigelse af bogskabe til efterårssemestret 2017, til og med d. 22. juni 2017.
Opskrivning/fornyelse/opsigelse bedes foretaget pr. mail til: mrkontor.studadm@au.dk
Procedure ved opskrivning:
Oplys navn, studienummer, hvilket semester du starter på i foråret, og hvorvidt du ønsker at blive skrevet op til et bogskab i Medicinerhuset eller VAB (det er ikke muligt at skrive sig op begge steder).
Procedure ved fornyelse:
Oplys navn, bogskabsnummer og om bogskabet er i Medicinerhuset eller VAB.
Opsigelse af bogskab:
Hvis du ikke længere ønsker at have et bogskab, sendes en mail herom inden deadline (22. juni 2017). Nøglen skal ligeledes afleveres senest den 22. juni 2017 i MR kontorets åbningstid.
OBS:
Der vil blive foretaget opklipning af de bogskabe som ikke er blevet fornyet, primo september.
Så husk at forny dit bogskab, hvis du stadig ønsker at bruge det til forårssemestret
Vores kontor er nu flyttet til det nye fælles foreningshus på:
Niels Jensens Vej 2, 1. sal,
Bygning 1190
8000 Aarhus C
Der er nu åbent for tilmelding af undervisning på næste semester. Det skal gøres i tilmeldingsperioden 1.-7. maj 2017. Tilmelding foregår i studieselvbetjeningen (STADS).
Lægestudiet er under forandring i disse år, og det bliver bl.a. påvirket af fremdriftsreformen og femårsreglen. FADL og Health på AU vil i den forbindelse gerne høre hvordan vi som medicinstuderende trives på studierne. Hjælp med til at gøre vores studie endnu bedre og brug fem minutter på at svare på følgende trivselsundersøgelse: www.fadl.dk/studieundersøgelsen
Døjer du med angst og nervøsitet, når du skal til eksamen? Så tag et kig på den workshop, som vores venner i Studenterrådgivningen afholder den 6. april!
Læs meget mere og tilmeld dig her.
MR inviterer dig og din læsemakker til opsupplerende møde:
MANDAG D. 06.02 KL 17-19 I LOUNGEN I MEDICINERHUSET
På mødet vil du have mulighed for at snuse lidt, deltage i diskussionen og få et bedre indblik i MR's arbejde for et bedre studie.
I slutningen af mødet vil der være mulighed for at blive valgt ind i MR. Det er helt uforpligtende at kigge forbi, så hvis du brænder inde
med frustrationer og idéer til hvordan vi kan forbedre, hvad der i forvejen er verdens bedste studie, så kom.
Vi glæder os til at se jer.
MR-kontoret holder ferielukket fra d. 16/12, og åbner igen i uge 4. I ønskes alle en glædelig jul og et godt nytår!
Der er åbent for opskrivning/fornyelse/opsigelse af bogskabe til forårssemestret 2017, til og med d. 16. december 2016.
Ønsker om opskrivning/fornyelse/opsigelse bedes foretaget pr. mail til: mrkontor.studadm@au.dk
Procedure ved opskrivning:
Oplys navn, studienummer, hvilket semester du starter på i foråret, og hvorvidt du ønsker at blive skrevet op til et bogskab i Medicinerhuset eller VAB (det er ikke muligt at skrive sig op begge steder).
Procedure ved fornyelse:
Oplys navn, bogskabsnummer og om bogskabet er i Medicinerhuset eller VAB.
Opsigelse af bogskab:
Hvis du ikke længere ønsker at have et bogskab, sendes en mail herom inden deadline (16. december 2016). Nøglen skal afleveres senest den 1. februar 2017 i MR kontorets åbningstid.
OBS:
Der vil blive foretaget opklipning af de bogskabe som ikke er blevet fornyet, primo februar.
Så husk at forny dit bogskab, hvis du stadig ønsker at bruge det til forårssemestret
Medicinerrådet opfordrer alle studerende til at give feedback i STUDIEMILJØUNDERSØGELSEN, så universitetet kan blive opmærksom på eventuelle mangler og gøre studielivet på Aarhus Universitet endnu bedre. Kom med din feedback og deltag i konkurrencen om fede præmier.
Linket til undersøgelsen finder du i din AU mail eller via dette link: http://www.au.dk/studiemiljo/
MR holder møde tirsdag d. 8. november 2016 klokken 17.00-19.00, i frokoststuen på folkesundhed. På mødet skal der bla. diskuteres finansiering af internationale konferencedeltagelse samt valg på AU.
Medicinerrådets kontor åbner igen i uge 35 med nye åbningstider: tirsdage klokken 13.30-16.30 og fredage klokken 08.00-12.00.
I uge 43 og 44 2015 kan I møde Uddannelsesalliancen forskellige steder på universitet - bla. til fredagsbarerne og ved uni-kantinerne. Uddannelsesalliancen kæmper for at:
Stoppe milliardnedskæringer på uddannelserne - Hæve kvaliteten på alle uddannelsesretninger
Investere i fremtiden gennem uddannelse
Kampagnen kulminerer med en stor demonstration på rådhuspladsen i Aarhus, torsdag d. 29/10 kl. 16.00. Ses vi?
Fra og med uge 37 har kontoret åbent tirsdage fra 08.00-11.00 og onsdage fra 12.30-16.30.
Nye åbningstider for E15 annonceres i slutningen af august.
- Foregår d. 16. juni i frokoststuen på Folkesundhed fra 17-19.00. Her skal blandt andet snakkes om optimering af Medicinerhuset.
Der er MR-møde d. 18. maj, i frokoststuen på Folkesundhed fra kl. 17-19.00. Der skal bla. vælges nye semesterrepræsentanter, kommes med input til møde i institutfora og debatteres omkring nyt fysiologi-pensum på 4. semester.
Så er der åbnet for valget til Institutforum på Institut for Klinisk Medicin.
Du kan stemme i perioden: 22. april kl. 09:00 - 23. april kl. 16:00 via linket:
https://e-valg.e-vote.dk/e-valg-afstemning/faces/Afstemning
MR har til formål at repræsentere alle medicinstuderende, så stem på en af MR's tre kandidater eller på MR's liste.
MR holder møde d. 18. marts kl. 17-19.00 I frokoststuen på folkesundhed. På mødet skal der bla. diskuteres Blackboard, foreningsbazar, og opbevaringsskabe til foreninger.
- til og med d. 10. december 2014.
Fordelingen vil blive offentliggjort i slutningen af januar/start februar 2015 pr. mail, samt ved opslag på opslagstavlen uden for Medicinerrådets kontor, på 2. sal i Medicinerhuset.
Depositum for leje af bogskab er 300 kr. Information vedrørende betaling samt udlevering af nøgler følger efter fordelingen af bogskabene har fundet sted.
Ønsker om opskrivning/fornyelse/opsigelse bedes foretaget pr. mail til: mrkontor.studadm@au.dk.
Procedure ved opskrivning:
Oplys navn, studienummer, hvilket semester du starter på i foråret, og hvorvidt du ønsker at blive skrevet op til et bogskab i Medicinerhuset eller VAB (det er ikke muligt at skrive sig op begge steder).
Procedure ved fornyelse:
Oplys navn, bogskabsskabsnummer og om bogskabet er i Medicinerhuset eller VAB.
Opsigelse af bogskab:
Hvis du ikke længere ønsker at have et bogskab, sendes en mail herom inden deadline (10. december 2014). Nøglen skal afleveres på MR kontoret hvor der samtidig skal udfyldes en seddel, hvorefter depositummet vil blive tilbagebetalt.
OBS:
Der vil blive foretaget opklipning af de bogskabe som ikke er blevet fornyet, i midten af januar. Så husk at forny dit bogskab, hvis du stadig ønsker at bruge det til forårssemestret.
Du er velkommen til at komme forbi kontoret og høre nærmere om leje af bogskabe. Åbningstiderne er onsdage kl. 8-12 og torsdage kl. 13.30-16.30.
Kære rektor, prorektor for uddannelse og dekaner for de fire hovedområder på Aarhus Universitet
Fremdriftsreformen er over os og de første studerende er begyndt på uddannelser under disse nye rammer. Dette betyder tilpasning til nye regler og omstændigheder.
Vi har i Medicinerrådet fået opfattelsen af, at orlovsreglerne på Aarhus Universitet var under revision i universitetsledelsen og derfor endnu ikke meldt ud fremadrettet.
Er dette korrekt forstået? Eller forventer universitetet at fastholde de nuværende orlovsregler?
Vi har tidligere via forskellige kanaler forsøgt at påvirke disse regler. Vi mener, at de bør lempes, så de som minimum svarer til reglerne på de andre danske universiteter.
På medicinstudiet foregår i dag et væld af studierelevante aktiviteter blandt vores medstuderende. Mange af disse er i høj grad i fare for ikke at kunne fortsætte pga. fremdriftsreformen. Det drejer sig ikke kun om lægevikariater og forskningsår, men også om frivillige u-landsophold på hospitaler og projektledelse af længerevarende DANIDA-støttede projekter i u-lande.
Mange studerende bidrager på den måde både til et unikt studiemiljø og samtidig skaber de værdi, hvor de kommer frem - med stort udbytte for både de studerende selv, men i høj grad også for samarbejdspartnere og modtagere.
Vi ved, at orlovsregler for de studerende er tæt knyttede til økonomiske overvejelser og at universiteterne er under stort pres pga. fremdriftsreformen.
Vi mener dog stadig, at orlovsreglerne på AU bør genovervejes. Ikke kun, fordi de førnævnte studieaktiviteter er yderst relevante og kvalificerende bidrag til de studerendes kompetencer, men også, fordi det gør universitetet mere attraktivt. Vi mener, at Aarhus Universitet bør være opmærksom på forskellen mellem universiteterne i rekrutteringsøjemed, for vi tror, at kommende universitetsstuderende vil vælge et universitet med mere fleksible orlovsregler.
Vi håber, at I vil revidere orlovsreglerne. Vi indgår gerne i en konstruktiv dialog.
Med venlig hilsen
Medicinerrådet ved Aarhus Universitet
Læs brevet som PDF her
Kontorets åbningstider for E14 (gældende fra 27.8.2014) er som følger:
Onsdage fra kl. 08.00-12.00
Torsdage fra kl. 13.30-16.30
Efter d. 19/6 2014 holder kontoret sommerferielukket. Kontoret åbner igen i slutningen af august. Kontortider for E14 oplyses senere. GOD SOMMER!
Dette gælder både for bogskabe i Medicinerhuset og VAB. Tjek din stud mail for yderligere info. OBS: Sidste frist for opskrivning/opsigelse/fornyelse er torsdag d. 19. juni 2014. Fordeling af bogskabe offentliggøres i slutningen af august.
Bogskabsfordelingen til f14 er nu på plads, og ansøgere til bogskabe i VAB eller Medicinerhuset, kan tjekke om de har fået et tildelt et skab, i den mail som er udsendt til alle på stud.mailen. Fordelingslisten hænger desuden på opslagstavlen ved MR-kontoret på 2. sal.
Åbningstiderne er tirsdage fra kl. 08.00-12.00 og torsdage fra kl. 11.00-14.00.
D.11/12 2013 blev det besluttet, at fremskridtsreformen udskydes til efteråret 2015 for studerende, der allerede er indskrevet på landets universiteter. Det betyder, at universiteterne får længere tid at planlægge implementeringen af reformen – og vi får længere tid til at påvirke processen.
I MR følger vi udviklingen omkring reformen meget tæt. Vi venter i øjeblikket på ministeriets bekendtgørelser, som universiteterne skal rette sig efter. Disse kommer efter sigende i december eller januar, men vi ved det endnu ikke. Folketinget og regeringen er ansvarlige for den overordnede udformning af lovteksten og bekendtgørelsen, men det er universitetet, der afgør, hvordan de vælger at implementere reformen.
Meget få ting er endeligt afgjort, men én ting står fast: Aarhus Universitet skal nedsætte den gennemsnitlige studietid med 4,6 måneder.
Der er lagt op til adskillige tiltag med henblik på reducering af gennemførelsestiden, som MR er kritiske overfor. De tiltag har I formentlig hørt en masse om, men ellers kan I også læse om disse på universitetets hjemmeside.
Det er endnu ikke fastlagt, hvordan Aarhus Universitet vil implementere reformen, og vi forsøger at få så meget indflydelse som muligt. Vi arbejder for at sikre, at vi bliver hørt i de nævn, råd og udvalg, hvor beslutningerne bliver taget.
MR ser mange problemer i reformen. Vi vil især kæmpe for:
- og så arbejder vi også på at identificere alle de mulige problemer, så vi kan hjælpe med at undgå dem!
Vi synes, at det er dybt frustrerende, at denne reform bliver tvunget ned over os. Vi håber, at der vil blive åbnet op for, at den kan justeres, så den kommer til at have så få negative konsekvenser som muligt. Det kan være svært at følge med i de mange forskellige udmeldinger der kommer fra alle kanter. Du kan løbende se, hvad universitetet officielt melder ud her: http://studerende.au.dk/studievejledning/fremdriftsreformen/
Vi vil også gerne kunne holde jer opdaterede, fordi der nogle gange er behov for at kunne reagere hurtigt. Følg os på www.facebook.com/MedicinerraadAU
Vi arbejder tæt sammen med Studenterrådet på AU og vi er i kontakt med Medicinerrådet på KU og FADL.
Hvis du mener, at der er andre vigtige fokusområder, som medicinstudiet berøres negativt af end de ovenfor nævnte eller blot er interesseret i at deltage i arbejdet med reformen, må du meget gerne kontakte MR: kontor@medicinerraadet.dk
Efter d. 12.12.2013 holder kontoret julelukket, og åbner igen d.14.1.2014. Mere info om åbningstider i forårssemestret, følger i slut december/start januar.
Du kan fornye, skrive dig op, eller opsige bogskab i Medicinerhuset eller VAB, til og med d. 12.12.2013. Fordelingen til forårssemestret, vil blive offentliggjort i slutningen af januar 2014 pr. mail, samt ved opslag på opslagstavlen uden for Medicinerrådets kontor, på 2. sal i Medicinerhuset. For yderligere information, tjek den mail som er blevet sendt fra MR kontoret til din stud.mail.
MR har i mange år været fortaler for, at det nuværende kvote 2-optag trænger til et eftersyn. Da uddannelsesminister Morten Østergaard har åbnet op for en nytænkning af kvote 2, er der sat gang i processen på Health. Heldigvis. Vi deltager i debatten - især via studienævnet - og tager løbende kvote 2 op på MR-møderne, når fakultetet kommer med mere konkrete ændringsforslag.
I det nye system, der registrerer eksamenskarakterer, STADS, bliver karakterer frigivet og offentliggjort så snart eksaminator og censor er enige om karaktergivningen. Det vil sige, at man inden for et semester kan opleve, at eksamenskaraktererne kommer tidligere for nogle end for andre. Nogle studerende har klaget over, at der vil være studerende som får en fordel ved at vide om de er bestået/ikke bestået tidligere end andre. I MR mener vi, at så længe sidste frist for offentliggørelse af karakterer overholdes, er denne praksis ikke problematisk. Vi vil hellere, at nogle studerende har fordel af at få deres karakter tidligt, end at alle skal vente til sidste dag med at få deres karakter.
Den nye kandidatordninger i fuld gang. Vi følger selvfølgelig udrulningen af semestrene tæt. Senest har vi taget initiativ til at tale med den nye kursusleder på abdomen-semestret, da vi synes, at specielt dette semester har haft visse udfordringer. Han var meget lydhør for vores inputs og vi kommer til at tage kontakt til de andre kursusledere på de nye kandidatsemestre i løbet af foråret med henblik på at komme med forbedrende forslag og udrydde børnesygdomme!
Skriv til din semesteransvarlige hvis du har idéer, vi skal tage med.
Flere 6. semesterstuderende har klaget over, at der er forskellige vilkår på de enkelte kursusforløb til den nye bacheloropagve. Det handler konkret om, at der er forskel på, hvor lang tid der gives til at skrive opgaven og hvornår denne udleveres. Vi har derfor kontaktet den kursusansvarlige og fået en aftale om, at opgaverne senest udleveres ugen efter Påske. Således burde vilkårene nu være mere lige. Fremadrettet tager vi retningslinierne for bacheloropgaven op i studienævnet.