Studienævnet har besluttet at indføre et progressionskrav frem mod den kliniske undervisning på børneafdelingen i Pædodonti og Børn og Unge 10. Det betyder:
1) At du skal have bestået Kliniske Fag FK 8 for at du kan aflægge prøveforsøg og deltage i den kliniske undervisning i Pædodonti på 3. semester.
2) At du skal have bestået Kliniske Fag FK 8 for at du kan tilmelde dig Børn og Unge 10.
Derudover er prøvebestemmelserne for Pædodonti ændret, således at du skal have deltaget i min. 80% af den kliniske undervisning for at kunne indstille dig til eksamen i Pædodonti.
Disse regler gælder fra og med udbud af Pædodonti i efteråret 2021.
For yderligere information kan du se kursusbeskrivelsen for Pædodonti i kursuskataloget og under fagets side under 3. semester her på studieportalen.
Obligatorisk undervisning, der afholdes online
Når I deltager i obligatorisk undervisning online og bliver bedt om at registrere jeres tilstedeværelse, skal I huske:
Opfylder du ovenstående, får du godkendt din deltagelse i det obligatoriske element. Hvis du er i tvivl, så spørg din underviser.
Fra efterårssemesteret 2024 må du bruge generativ AI (GAI) til din eksamen, medmindre der i studieordningen eller kursusbeskrivelsen står, at det ikke er tilladt.
Hvis du bruger GAI til eksamen, er der nogle regler, du skal kende, og en vejledning du kan bruge.
Find reglerne for brug af GAI her
På Health har vi, på baggrund af ekspertvurdering, besluttet ikke at vaccinere alle vores studerende rutinemæssigt imod infektioner i forbindelse med patienthåndtering under uddannelsen. Der vaccineres efter behov bl.a. på særlige risikoafdelinger.
Skulle uheldet være ude, og du har skåret eller stukket dig under patienthåndtering, vil den afdeling, som du er tilknyttet, tage stilling til, hvad der skal ske.
Inden patienten sendes hjem, skal du udfylde følgende vejledning: Vejledning og blanket til registrering af stik- og skæreuheld.
Hvis du er i tvivl om, hvad du skal gøre, kan du kontakte en af følgende personer, som vil igangsætte vores interne procedure: