Faglig kompetence med henblik på gymnasial undervisning i gymnasieskolen i

5.8 Faglig kompetence med henblik på gymnasial undervisning i gymnasieskolen i kemi

En kandidatuddannelse med hovedfag i kemi giver faglig kompetence med henblik på gymnasial undervisning i gymnasieskolen, såfremt den indeholder modulet Kursus i Kemiske Undervisningsforsøg.

En kandidatuddannelse, hvori der indgår et sidefag i kemi giver tilsvarende faglig kompetence med henblik på gymnasial undervisning i gymnasieskolen i kemi, hvis den indeholder modulet Kursus i Kemiske Undervisningsforsøg.

Kandidater i materialefysik-kemi skal for at opnå faglig kompetence med henblik på gymnasial undervisning i gymnasieskolen i fysik og kemi supplere med fysikmodulet Af.4, Eksperimentel Skolefysik, Kemiske Undervisningsforsøg samt kemimodulerne Ak.2 og Ak.6.

Kandidater i medicinalkemi skal for at opnå faglig kompetence med henblik på gymnasial undervisning i gymnasieskolen i kemi supplere med kemimodulerne Kemi 22 og Ak6, fysikmodulet Fysik 2A samt kemiske undervisningsforsøg.