Enkeltkurser i kandidatuddannelser uden for IVH

De valgfrie point i kandidatuddannelserne ved mat-fys faggruppens fag kan tages ved IVH. Der er endvidere mulighed for at også andre point, der indgår i en kandidatuddannelse inden for matematik, kemi, fysik og astronomi, kan tages ved IVH, men det kræver en speciel tilladelse fra det faglige studienævn.

Efter aftale kan instituttets kurser også indgå i uddannelserne ved andre institutter såvel indenfor som udenfor fakultetet. Det er derfor altid en god idè at kontakte instituttet for at få nærmere oplysning om mulighederne for, at aktiviteter inden for videnskabs- og teknologihistorie samt videnskabsfilosofi kan indgå i diverse studieprogrammer.

Efter aftale med Institut for Fysik og Astronomi kan der indgå et studenterkollokvium om et historisk emne i kandidatuddannelsen ved dette institut.