Specialestudie ved Institut for Molekylær og Strukturel Biologi

Specialestudium ved Institut for Molekylær og Strukturel Biologi

Instituttets medarbejdere er opdelt i en række mere eller mindre faste arbejdsgrupper. Specialestudiet foregår i almindelighed ved, at den studerende indgår i en af disse grupper ogdeltager i et af gruppens igangværende projekter.

Specialestudiet foregår som fuldtidsstudium, og påbegyndes først efter kandidatuddannelsens første år.

Til et specialestudium, der leder frem til kandidatgraden i Biologi, kræves to af modulerne Biokemi A, Molekylær Biologi A og Molekylær Cellebiologi A samt faget VideregåendeMolekylær Biologi II.

Til et specialestudium, der leder frem til kandidatgraden i Molekylær Biologi, kræves Biokemi A, Molekylær Biologi A og Molekylær Cellebiologi A samt 2 af instituttetsB-moduler og faget Videregående Molekylær Biologi I.

Oplysninger om specialestudier ved institutet kan findes på nettet: www.imsb.au.dk

Hvis en studerende påtænker at gennemføre et eksternt specialestudium skal man henvende sig til en lærer på institutet. Bemærk at følgende betiingelser skal være opfyldt:

1. Der skal være tale om projektfællesskab mellem intern og ekstern vejleder.

2. Der skal være tale om delt vejlederskab.

3. Der skal være tale om publikationsfællesskab i forbindelse med det delte vejlederskab.

4. Eksterne specialeprojekter må primært kun finde sted i forskningsmiljøer af en vis faglig styrke og bredde.

5. Eksterne vejledere skal være til stede på arbejdspladsen gennem hele specialeforløbet

6. En intern vejleder må maksimalt have to eksterne specialestuderende.

7. Kandidateksamen skal afholdes på IMSB.

Oplysninger om specialestudier ved institutet kan findes på nettet: www.biology.au.dk