Boldspil

Boldspil

Formål
Den studerende skal tilegne sig viden og alsidige færdigheder inden for de forskellige boldspilområder, så han/hun bliver i stand til at undervise ungdoms- og voksengrupper på en inspirerende måde.

Undervisningsform
Undervisningen finder i 1.-4. semester, i alt 252 lektioner fordelt på fodbold (53), volleyball (53), basketball (53), håndbold (53) og badminton (40). Hertil kommer kursus i boldbasis på 32 lektioner (se under obligatoriske kursusmoduler).

Undervisningens indhold
Med udgangspunkt i de fem spils særlige muligheder arbejdes med fysiske, tekniske, taktiske, psykiske og sociale dimensioner.

I forbindelse med undervisningsøvelser lægges vægt på forståelsen af en pædagogisk tilrettelagt metodik - herunder spilledelse.

Evaluering
Der gives én samlet karakter i boldspil udregnet som et gennemsnit af delkaraktererne i
fodbold, volleyball, håndbold, basketball og badminton. Delkaraktererne vægtes lige.

I de enkelte discipliner danner den studerendes praktiske færdigheder og teoretiske forståelse samt evnen til at anvende de praktiske færdigheder og den teoretiske viden i en undervisnings- og formidlingssammenhæng baggrund for karakterbedømmelsen efter 13-skalaen.
De praktiske færdigheder bedømmes ved afslutningen af undervisningsforløbet og vægtes med 50 % af karakteren.
Den teoretiske forståelse bedømmes på baggrund af synopser afleveret i løbet af undervisningsperioden samt på baggrund af en individuel skriftlig prøve eller skriftlig opgave.
Formidlingsdelen knytter sig til fremlæggelsen og undervisningen i forbindelse med opgaver og synopser.
Den teoretiske viden og formidlingsdelen vægtes sammenlagt med 50 % af karakteren i det enkelte boldspil.
Intern evaluering.
Der er mødepligt