Snart nyuddannet fra Aarhus BSS - hvad skal du huske?

Når du er nyuddannet fra Aarhus BSS, ønsker vi dig den bedste vej videre, men inden da har vi samlet 3 ting, der er vigtige at huske, når du er dimitteret.

Det er din succes, at du har gennemført din uddannelse

Det er vigtigt, at du minder dig selv om den personlige sejr, det er, at du er nået i mål og har gennemført dine uddannelsesår på Aarhus BSS. Sejren er nemlig i sig selv en god motivation for, at du får lyst til at sætte dig nye mål fremover.

Få økonomisk tryghed og sparring fra en a-kasse og fagforening

Selvom du ikke nødvendigvis kommer direkte i job, efter du har færdiggjort din uddannelse, er der ingen grund til at fortvivle.

Hvis du melder dig ind i en a-kasse inden 2 uger efter din sidste eksamen, kan du modtage dagpenge en måned efter, du dimitterer. Det giver dig økonomisk tryghed, mens du leder efter job.

Hvis du melder dig ind i en a-kasse mindst ét år før, du afslutter din uddannelse, slipper du for den såkaldte karensmåned, hvilket betyder, at du modtager dagpenge allerede dagen efter din sidste beståede eksamen.

Hold din viden ved lige, når du er færdig med studiet

Vores alumnenetværk på Aarhus BSS er for alle studerende og dimittender fra Aarhus BSS. Hold kontakten og hold din viden ved lige gennem events, podcasts og artikler. Det er gratis at blive medlem.Du får også rabatter på udvalgte kurser og arrangementer.

Du kan til enhver tid afmelde dig igen i bunden af de mails, vi sender dig. Prøv at deaktivere adblocks, hvis du ikke kan se formularen nedenfor.

Tilmeld dig alumnenetværket her