Boldspil

Boldspil

Placering i studiet
1.-4. semester
Lektioner i alt
312 lektioner fordelt på fodbold (56), volleyball (56), håndbold (56), basketball (56) og ketsjerspil (64), samt 24 lektioner i boldbasis.
Mål
Den studerende skal tilegne sig viden og alsidige færdigheder inden for de fem boldområder, så han/hun bliver i stand til at undervise ungdoms- og voksengrupper på en inspirerende måde.
Indhold
Med udgangspunkt i de fem spils særlige muligheder arbejdes med fysiske, tekniske, taktiske, psykiske og sociale dimensioner.
I forbindelse med undervisningsøvelser lægges vægt på forståelsen af en pædagogisk tilrettelagt metodik - herunder spilledelse.
I ketsjerspil indgår badminton, tennis og squash.
Evaluering
Der gives én samlet karakter i boldspil udregnet som et gennemsnit af delkaraktererne i
fodbold, volleyball, håndbold, basketball, og ketsjeridræt. Delkaraktererne vægtes lige.

I de enkelte discipliner danner den studerendes praktiske færdigheder og teoretiske forståelse samt evnen til at anvende de praktiske færdigheder og den teoretiske viden i en undervisnings- og formidlingssammenhæng baggrund for karakterbedømmelsen efter 13-skalaen.

De praktiske færdigheder bedømmes i den sidste del af undervisningsforløbet og vægtes med 50 % af karakteren.
Den teoretiske forståelse bedømmes på baggrund af synopser afleveret i løbet af undervisningsperioden samt på baggrund af en individuel skriftlig prøve eller skriftlig opgave.
Formidlingsdelen knytter sig til fremlæggelsen og undervisningen i forbindelse med opgaver og synopser.
Den teoretiske viden og formidlingsdelen vægtes sammenlagt med 50 % af karakteren i det enkelte boldspil.
Intern evaluering.
Der er mødepligt
Kursusmodulet i boldbasis bedømmes bestået/ikke bestået.