Undervisningstilmelding

Du skal selv tilmelde dig undervisning i det næstkommende semester. Det er vigtigt, at du forholder dig til hvilke og hvor mange fag, du ønsker. Du bør også tjekke undervisningsdatoer og eksamensdatoer, bla. for at undgå evt. overlap mellem fag. 

I din studieordning finder du en oversigt over uddannelsen. Nedenfor kan du se hvilke fag, der udbydes på næste semester på HD1 eller specialisering.

Efterår: Tilmeldingsrunde til fag til HD1 og HD2 foregår 1. april -1. maj  - (perioden er forbeholdt ændringer).  

Forår: Tilmeldingsrunde til fag på HD1 og HD2 foregår 1. oktober - 1.november (perioden er forbeholdt ændringer)

Tilmelding foregår via STADS selvbetjening.

HD1

Du skal igennem disse 5 trin for tilmelding

Trin 1: Du tilmelder dig fag i selvbetjeningen

Trin 2: Tjek i selvbetjeningen at din tilmelding står som ”under behandling” når du har tilmeldt dig

Trin 3: Efter tilmeldingsfristen behandler vi alle tilmeldingerne

Trin 4: Senest 6 uger efter tilmeldingsfristen ændrer vi din status til ”tilmeldt” hvis tilmeldingen er godkendt

Trin 5: Når din tilmelding er godkendt, sender vi din faktura.

Din tilmeldingsstatus kan af tekniske årsager stå som afvist. Hvis vi ikke kan godkende din tilmelding, kontakter vi dig på din studiemail.

Sådan tilmelder du dig undervisning

Du tilmelder dig fag i det kommende semester via STADS selvbetjeningen.

Bemærk: Hvis du er indskrevet på enkeltfag og ikke den fulde uddannelse, skal du ansøge om fag i det kommende semester på bss.au.dk/efteruddannelser.

Alle studerende på Aarhus Universitet bruger indgangen mitstudie.au.dk for at komme til deres Studieselvbetjening (STADS).

  1. Log på mitstudie.au.dk via WAYF med flg. bruger-ID og adgangskode:
    Bruger-ID = dit standardbrugernavn (f.eks. au123456) eller dit AU-studienummer
    Adgangskode = den udleverede selvbetjeningskode (ingen ændring)
  2. Klik herefter på Studieselvbetjeningen (STADS).

Læs mere omkring STADS studieselvbetjeningen 

Hvordan og hvornår modtager du din faktura?

Når du kan se, at din tilmelding er godkendt i selvbetjeningen, modtager du eller din virksomhed fakturaen indenfor 1 uge. 

Det er din virksomhed der afgør, hvordan de vil modtage den.  Det kunne f.eks. være på:

  • EAN nummer
  • Firmaets e-boks
  • Firmaets faktureringsmail

Hvis du selv betaler, modtager du fakturaen i din private e-boks.

Deltagerbegrænsning og aflysning af fag

Nogle fag kan have deltagerbegrænsning eller bliver aflyst pga. for få tilmeldinger. Såfremt fag med deltagerbegrænsning bliver overtegnet, vil enten være efter først-til-mølle eller lodtrækning. Hvis du ikke har fået dine ønskede fag efter tilmeldingsfristen, vil du blive kontaktet via studiemailen, så du får mulighed for at tilmelde dig fag. Du vil kun kunne tilmelde dig fag, hvor der er ledige pladser efter 1. tilmeldingsrunde.

Kontakt

Har du spørgsmål til din studieplanlægning, kontakt studievejledningen 

Har du spørgsmål omkring din tilmelding, fakturering og selvbetjening  kontakt studieadministrationen på evu.bss@au.dk

Har du spørgsmål til hvor du kan finde mere information kontakt student services, studentservices.bss@au.dk