Studieportaler

Studienævnet på sundhedsvidenskab

Om studienævnet

Studienævnets opgave er at kvalitetssikre og -udvikle uddannelserne. Nævnet består af lige mange repræsentanter for det videnskabelige personale og for de studerende – så det er her, du kan få indflydelse på din uddannelse.


Studienævnets opgaver

Det er studienævnet, der laver forslag til studieordninger og ændringer i studieordningen, sikrer udviklingen af din undervisning og følger op på undervisningsevalueringer.

Derudover er studienævnet med til at udforme strategier for undervisning, studiemiljø, kvalitet, undervisningsevaluering og fagudvikling på uddannelsen.

Det er også studienævnet, der behandler ansøgninger om

  • dispensation
  • merit
  • forhåndsgodkendelse
  • undtagelser fra din studieordningen.

Desuden tilrettelægger studienævnet sammen med studieleder og studieadministration en plan for undervisning og eksamen på din uddannelse.

Pladserne i studienævnet

Der er 10 pladser i studienævnet for Sundhedsvidenskab. 

Fordelingen ser normalt sådan her ud: 

Videnskabeligt personale

  • Fra Institut for Folkesundhed (4) 
  • Fra Institut for Klinisk Medicin (1)
     

Studerende

  • Fra kandidatuddannelsen i sygepleje/masteruddannelsen i klinisk sygepleje (2)
  • Fra den sundhedsfaglige kandidatuddannelsen (2)
  • Fra kandidatuddannelsen i optometri og synsvidenskab (1). 

Studienævnets medlemmer

VIP-repræsentanter:

Stefan Nygaard Hansen (forperson)

Christina C. Dahm 

Jesper Østergaard Hjortdal 

Thomas Maribo

Cecilie Nørby Lyhne


Studenterrepræsentanter

Joyce Roldskov Guldbrandtsen (forperson, den sundhedsfaglige kandidatuddannelse )

Luise Kjær Klint (den sundhedsfaglige kandidatuddannelse)

Karina Landgrebe (kandidatuddannelsen i sygepleje)

Julie Marie Borris Stagsted (kandidatuddannelsen i sygepleje)

 

Studienævnet sekretariatsbetjenes af

Lise Ask Andersen (Health Studier)

Planlagte møder foråret 2025

Datoer for studienævnsmøder foråret 2025:

  • 17. februar
  • 19. marts
  • 23. april
  • 27. maj
  • 26. juni

Dagsordener og referater 2025

21. januar 2025 - konstituerende møde

Dagsorden og referat 


21. januar 2025 - ordinært møde

Dagsorden og referat


17. Februar 2025 

Dagsorden og referat
 

19. marts 2025

Dagsorden og referat


23. april 2025

Dagsorden og referart  


27. maj 2025

Dagsorden og referat


26. juni 2025 

Dagsorden og referat