Studieportaler

Maillister

Studenterorganisationer kan få oprettet en distributionsliste i Outlook. På siden her kan du læse om mulighederne.

OBS! Som studerende kan du ikke få oprettet en distributionsliste. Studerende tilbydes i stedet en løsning i systemet Mailman. Læs mere om Mailman.


Oprettelse af en distributionsliste

Studenterorganisationer kan få oprettet en distributionsliste ved at kontakte den lokale IT-support. IT-support har brug for følgende informationer:

  1. Hvem er distributionslistens ejer?
    • Alle distributionslister skal have en ejer, identificeret ved et AU ID
    • Ejeren er ansvarlig for, at distributionslisten er opdateret. Kontakt din lokale IT-support, hvis der skal ske ændringer
  2. Hvem skal tilføjes distributionslisten?
    • Oplys navne og AU ID'er på de ønskede medlemmer til distributionslisten
  3. Navngivning af listen?
    • Oplys et ønsket navn til listen, fx #sekretariat, studenterråd
  4. Hvem skal kunne sende til listen?
    • Alle i hele verden - med eller uden moderator
    • Alle i det fælles mail- og kalendersystem - med eller uden moderator
    • Alle studerende - med eller uden moderator
    • Kun deltagere på listen - med eller uden moderator
    • Kun specifikt godkendte personer

Hvem sender distributionslisten til?

For at se hvem en bestemt distributionsliste sender til, skal du gøre følgende:

  1. Åbn Adressekartoteket i Outlook
  2. Skriv navnet på den distributionsliste, som du gerne vil sende til (husk at starte med #)
  3. Højreklik på distributionslisten
  4. Vælg Egenskaber
  5. Under Medlemmer kan du se, hvem du sender til.
    OBS! Hvis Medlemmer er tom, er der endnu ikke blevet fyldt medlemmer ind i listen, og du kan ikke bruge distributionslisten