Vores spamfilter fanger størstedelen af al indgående spam og phishing mail. Det meste sorteres helt fra, og mail, hvor vurderingen er usikker, afleveres i mappen for uønsket post.
Hvis du alligevel skulle modtage phishing- eller spammail (uønsket mail) direkte i din indbakke, opfordrer vi til, at du indrapporterer mailen til os. På denne måde sikrer du, at vi hurtigst muligt får lukket ned for mailen, så denne ikke cirkulerer rundt og kan gøre skade hos andre brugere. Se endvidere tips til hvordan du spotter en phishing mail.
Windows PC
Skærmbillederne er lidt forskellige afhængig af, om du arbejder i outlook klienten eller i webmail, men fremgangsmåden er næsten den samme.
Indrapportering af phishing i Outlook 365 (gammelt view)
Microsoft lover, at de fanger 98% af al indgående spam, og at mindre end 1 ud af 250.000 er en falsk positiv.
En falsk positiv er en mail, som Microsoft markerer som spam, men som du ikke selv mener er spam.
Du indrapporterer en falsk positiv på følgende måde.