Specialet skal uploades digitalt i WISEflow.
Der må ikke afleveres et fysisk eksemplar af specialet, da det er specialet uploadet i WISEflow, der er juridisk gældende. Efter specialet er afleveret i WISEflow, bliver det automatisk tilgængeligt for vejleder og censor når fristen udløber.
WISEflow
Studerende vil få en direkte mail fra WISEflow, når flowet åbner. Når flowet er åbent, vil du kunne uploade dit speciale.
Flowet er lavet som et gruppeflow. Hvis du ikke tidligere har prøvet at uploade en opgave i et gruppeflow, så følg denne vejledning.
Hvis du skriver som enkeltperson skal du uploade ved at oprette dig som en ”enkeltmandsgruppe”.
Speciale og bilag skal samles i én pdf-fil og uploades under ”Besvarelse”.
Når du har uploadet, kan du ikke trække din aflevering tilbage. Vær derfor meget omhyggelig med at få uploadet dit speciale korrekt.
Under ”Ekstra materiale” uploades materiale såsom video, lyd, programmer (Excel, SAS mv.). Ekstramaterialet behøver ikke at være i pdf, og der kan afleveres flere filer op til en samlet størrelse af 5 GB.
Læs mere herom i den information, som vil blive sendt ud via Brightspace.
Hvis du gerne vil aflevere dit speciale tidligere end din afleveringsfrist, skal du være opmærksom på følgende:
Hvis du ønsker at aflevere i juni eller juli skal du give besked til kandidat.bss@au.dk.
Juli er bedømmelsesfri, og der skal derfor beregnes individuelle bedømmelsesfrister for tidlige afleveringer – som udgangspunkt vil bedømmelsesfristen være 4 uger + juli måned.
Du skal være opmærksom på, at dette kun er en mulighed for studerende, som ikke har afleveret den 1. juni. Hvis du ikke består specialet skal du orientere dig i afsnittet nedenfor ”Hvis du ikke består dit speciale”.
Hvis du ikke afleverer specialet inden for afleveringsfristen, har du brugt et eksamensforsøg.
Du skal herefter udarbejde en revideret opgaveformulering inden for samme emneområde og med samme vejleder.
Du skal inden de første 5 dage efter 1. afleveringsfrist tage kontakt til din specialevejleder. I skal herefter sammen udarbejde og aftale en revideret opgaveformulering. Du vil modtage en notifikation fra WISEflow, når det er muligt at uploade din reviderede opgaveformulering til godkendelse af din vejleder. (Vær opmærksom på, at juli måned er bedømmelsesfri).
Det er dit ansvar at kontakte din specialevejleder for at igangsætte denne proces.
Du har en frist på 3 måneder + 14 dage regnet fra den oprindelige afleveringsfrist til at aflevere specialet. Fristen går automatisk i gang dagen efter din oprindelige afleveringsfrist. Hvis du ikke afleverer specialet til den nye frist, er der brugt endnu et eksamensforsøg.
Samme procedure gør sig gældende, såfremt du ikke afleverer dit speciale ved 2. eksamensforsøg.
Tilmelding til 2. og 3. eksamensforsøg sker automatisk.
Specialet skal bestås med karakteren 02 eller herover. Hvis du opnår en ikke-bestået karakter for et afleveret speciale, er der brugt et eksamensforsøg. Du skal herefter udarbejde en revideret opgaveformulering inden for samme emneområde og med samme vejleder.
Du skal inden de første 5 dage efter modtagelse af din bedømmelse tage kontakt til din specialevejleder. I skal herefter sammen udarbejde og aftale en revideret opgaveformulering.
Du vil modtage en notifikation fra WISEflow, når det er muligt at uploade din reviderede opgaveformulering til godkendelse af din vejleder. (Vær opmærksom på, at juli måned er bedømmelsesfri).
Der er en frist på 3 måneder + 14 dage, regnet fra bedømmelsesfristen for dit første eksamensforsøg, til at aflevere specialet. Fristen går automatisk i gang dagen efter bedømmelsesfristen. Hvis du ikke afleverer specialet til den nye frist, er der brugt endnu et eksamensforsøg.
Samme procedure gør sig gældende, såfremt du opnår en ikke-bestået karakter ved 2. eksamensforsøg.
Særligt for studerende som skriver speciale i forårssemesteret
For studerende som skriver speciale i forårssemestret er bedømmelsesfristen 30. juni.
Da juli måned er bedømmelsesfri regnes afleveringsfristen på 3 måneder + 14 dage fra 1. august og dit 2. eksamensforsøg kan derfor tidligst gå i gang den 15. august. Dette uagtet at du modtager en ikke-bestået bedømmelse tidligere end den 30. juni.
Aarhus Universitet ønsker at styrke dine jobmuligheder gennem specialer eller projektorienterede forløb/praktikforløb, der foregår i samarbejde med private og offentlige virksomheder eller organisationer. Derfor har vi brug for at indsamle informationer om de virksomheder/organisationer, som du som studerende har et samarbejde med.
Hvis du er tilmeldt specialet eller et projektorienteret forløb/praktik, vil du derfor modtage et link til et kort spørgeskema (der tager ca. 1-2 minutter at udfylde) på din AU-mail. Spørgeskemaet indeholder nogle få spørgsmål vedrørende dit samarbejde med virksomheden/organisationen. Hvis du skriver speciale uden samarbejde med en virksomhed/organisation, vil der blot være et enkelt spørgsmål, du skal besvare.
Har du spørgsmål til, hvordan du skal udfylde af spørgeskemaet, kan du orientere dig via infosiderne om registrering af oplysninger – projektorienterede forløb og specialer. Her kan du blandt andet få svar på oftest stillede spørgsmål samt information vedrørende login og baggrunden for dataindsamlingen. Du kan også stille dit spørgsmål via kontaktformularen på siden.
Når din sidste karakter er registreret, lukker din adgang til OneDrive. Du skal derfor sørge for at overføre dine filer fra OneDrive inden adgangen lukker.
Det er ikke muligt at genåbne adgangen til OneDrive, når først du har afsluttet din uddannelse på AU.