Inden du skal i et projektorienteret forløb, vil dele af processen med ansøgning, godkendelse og tilmelding ofte foregå sideløbende. Processen kan opdeles i de 4 følgende dele:
Det er dit eget ansvar at finde en intern praktikvejleder, som skal være en intern underviser ved Juridisk Institut. Den interne vejleder skal:
Har du spørgsmål til dit projektorienterede forløb, som ikke vedrører det faglige indhold, kan du se hvem du kan kontakte i boksen 'Er du stadig i tvivl?'.
Send praktikkontrakten, som den interne praktikvejleder ved Juridisk Institut har underskrevet, til din studieadministration.
Frist for indsendelse:
Du indsender sådan her:
Når du har indsendt praktikkontrakten til studieadministrationen inden fristen, og din tilmelding i STADS er ændret til status ”Plads og Godkendt” er du klar til at påbegynde dit projektorienterede forløb. Du modtager ikke tilbagemelding pr. mail, og du er selv ansvarlig for at tjekke din tilmelding i STADS.
Skal du til reeksamen vil næste mulige afleveringsfrist for praktikrapporten og praktikseminar være ved reeksamen med aflevering 15. februar eller 15. august. Skal du til reeksamen er dit eget ansvar at tilmelde dig.
Hvis du tager et projektorienteret forløb i Europa som en del af dit studie, kan du søge om Erasmuslegat til at finansiere forløbet. Legaterne bliver administreret at Aarhus Universitets Internationale Center.
Læs om Erasmus+ praktikstipendie.