IT-kurser for nye studerende på ARTS

Kom godt fra start i Aarhus Universitets IT-systemer

Inden studiestarten og velkomstugen har du mulighed for at deltage i et webinar om Aarhus universitets digitale platforme. Til webinaret vil du:

  • Få overblik over AU's forskellige platforme
  • Lære hvordan du logger på systermerne, finder kursusmateriale og dit skema.
  • Få indblik I, hvor du finder hvad.

Vi afholder tre webinarer, og vi anbefaler, at du deltager i et af webinarerne i uge 34, så du har mulighed for at deltage i alle velkomstaktiviteterne i uge 35.

Tid og tilmelding

Webinaret afholdes online på følgende tidspunkter:

  • torsdag den 20. august kl 15.30-16.30. Tilmelding sker via dette link.
  • fredag den 21. august kl 9.00-10.00. Tilmelding sker via dette link.
  • onsdag den 26. august kl 9.00-10.00. Tilmelding sker via dette link.

Webinaret afholdes i Teams. Det er derfor en god idé at være logget på Teams med din AU-bruger, inden webinaret går i gang. Du kan læse mere om, hvordan du gør det her.

Brugernavn og adgangskode

For at logge ind på AU's systemer (som fx platformen mitstudie.au.dk) skal du først have oprettet en bruger til din nye AU-konto. Som ny studerende har du oprettet din bruger i forbindelse med, at du bekræftede din studieplads på minansøgning.au.dk. Har du ikke gjort det endnu, kan du følge instruktionerne i den kvitteringsmail, du har fået på din private mailadresse om bekræftelse af din studieplads.

Dit brugernavn er au<AUID>@uni.au.dk, og din kode er den, du lavede, da du oprettede din bruger til din AU-konto. 

Har du glemt din kode eller brugernavn, kan du få hjælp på https://adgang.au.dk/.