Biologi med sidefag fra andre fagområder

I tilknytning til en kandidatuddannelse i biologi kan der søges om tilladelse til at tage et sidefag indenfor et andet fagområde med henblik på en uddannelse som lærer i gymnasieskolen. Nærmere regler herom kan oplyses ved henvendelse til studievejledningen eller studienævnet. For kandidatuddannelser med sidefag er der fastlagt en samlet tidsramme på 5 år. Tidsrammen er dog udvidet til 5 ½ år hvis biologi kombineres med et af fagene dansk, dramaturgi, engelsk, erhvervsøkonomi (driftøkonomi), film- og tv-kundskab, filosofi, fransk, græsk, historie, italiensk, japansk, kunsthistorie, latin, musik, oldtids-kundskab, psykologi, religion, russisk, samfundsfag, spansk og tysk.

Såfremt der inddrages et sidefag med faglig kompetence til undervisning i gymnasieskolen kan studienævnet tillade, at bachelor- og kandidatuddannelsen tilsammen kun indeholder 1. del, 9 point fra biologiske/molekylærbiologiske A- og B-moduler samt specialet.