Faglig kompetence til undervisning i gymnasieskolen

Sidefag i biologi plus en efterfølgende faglig supplering på ½ år giver faglig kompetence i biologi, forudsat at man opnår kandidatgrad i hovedfaget. Den faglige supplering afvikles efter kandidatuddannelsen og kombineres med pædagogikum.

Kandidatuddannelsen i biologi forventes at give faglig kompetence, hvis den udover 1.del indeholder hvad der svarer til den faglige supplering for sidefaget

Bachelor/kandidatstuderende i biologi optaget før 1997 forventes fortsat at kunne opnå faglig kompetence hvis kandidatuddannelsen indeholder C-modulet Biologiformidling og undervisningsforsøg.

Faglig kompetence kan også opnås i tilknytning til en anden kandidatuddannelse, hvis der indgår den gamle 1. del i biologi incl. støttefag samt 12 studiepoint i tilvalgsfag i biologi, herunder C-modulet Biologiformidling og undervisningsforsøg. Afhængigt af de endelige bestemmelser om faglig kompetence og supplering kan disse krav eventuelt blive justeret.

Nærmere oplysning om reglerne for faglig kompetence og faglig supplering kan fås på studievejledningen.