Du er her: AU  Studerende  Specialpædagogisk Støtte (SPS) Ofte stillede spørgsmål til SPS

Ofte stillede spørgsmål til SPS

Hvad er brugbar dokumentation?

  • Der skal være nævnt en eller flere diagnoser i din dokumentation.
  • Dokumentationen skal komme fra en speciallæge, din egen læge, fra et hospital eller en behandlingsenhed.
  • Måske kan du finde noget fra din journal på sundhed.dk?

Kan I hjælpe mig med at få forlænget tid til eksamen?

Det kan vi ikke. Du skal selv søge om en dispensation hos dit Studienævn. Du kan få vejledning om hvordan du søger om dispensation hos Studie- og trivselsvejledningen på dit studie.  

Mine IT hjælpemidler fungerer ikke – hvad gør jeg?

Du skal kontakte supporten hos Atea:

Mail: servicedesk@atea.dk

Telefon: 7021 1286

Hvordan afleverer jeg mine IT hjælpemidler?

Du skal sende IT hjælpemidler til Atea. Du kan spørge efter en returblanket på:

Mail: servicedesk@atea.dk

Telefon: 7021 1286

Hvorfor skal jeg skrive under på en udlånserklæring?

Din underskrift er vores dokumentation for, at du har modtaget hjælpemidlet. Først når vi har din underskrift, må vi betale leverandøren for køb af hjælpemidlet.   

Jeg har tidligere fået SPS – hvordan får jeg det igen?

Start med at kontakte os i SPS-vejledningen. Det er os der skal lave en ny ansøgning for dig. Ring, skriv eller book en samtale. Se vores kontaktoplysninger på forsiden.  

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er i tvivl om jeg er ordblind?

Vi kan ansøge om, at du får en test for ordblindhed. Start med at booke tid til en samtale hos os. Før vi kan ansøge om en test til dig, skal vi vide lidt om dine udfordringer med læsning og skrivning igennem livet.  

Jeg er ordblind, men jeg kan ikke finde dokumentation for det!

Kontakt os – måske kan vi finde noget dokumentation i SPS-systemet.  

Kan jeg få SPS til en Master uddannelse?

Desværre nej. SPS gives kun til uddannelser man kan få SU til.  

Må jeg kontakte jer, hvis jeg ikke er startet på AU endnu?

Ja det må du gerne. Prøv at ringe eller skrive til os. Hvis du ønsker en personlig samtale, så booker vi en tid til dig.  

Hvordan får jeg en ny bevilling til Nota?

Send en mail til sps@au.dk så sørger vi for at du får en ny bevilling.  

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skifter uddannelse og gerne vil have SPS igen?

Du skal kontakte de SPS ansvarlige på dit nye uddannelsessted og få dem til at søge om støtte til dig. Det gælder også selvom du kun ønsker at beholde nogle IT hjælpemidler.  

1446201 / i40