Case competition 2020

STAY RELEVANT / Case Competition

Omsæt dine akademiske kompetencer til strategisk forretningsudvikling og hjælp virksomheder med
at forblive relevante for kunder og samarbejdspartnere.

  • Et samarbejde mellem Silkeborg Kommune og Aarhus Universitet

Sæt din faglighed i spil

Du er en af de mange studerende fra Arts, der mødes mandag og tirsdag den 19. og 20.  oktober i Aarhus, hvor du sammen med dine medstuderende skal sætte din faglighed i spil og finde løsninger på problemstillinger, som en række virksomheder tumler med.

I Aarhus bliver du og de andre deltagere delt op i grupper med medstuderende fra eget hold. I vil mandag den 19. oktober bliver præsenteret for arbejdsmetoden design thinking af Lasse Chor fra firmaet Happy 42 - http://happy42.dk/. Efter oplægget modtager i jeres case, så I allerede kan begynde at forberede den. Dagen efter den 20. oktober bliver I kørt til Silkeborg med bus, hvor I i 7 timer får mulighed for at arbejde på en konkret problemstilling. Derefter skal hver gruppe pitche deres løsning for et dommerpanel.

Du skal være med fordi:

  • Du får udviklet dine kompetencer ift. at arbejde med designprocesser
  • Du får mulighed for ”pitche” gode idéer og vise dine kompetencer til fremtidige arbejdsgivere
  • Det er en god platform for at sætte din teoretiske viden i spil ift. til rigtige problemstillinger
  • Du udvikler din forretningsforståelse og får indsigt i strategisk designtænkning
  • Deltagelsen er et godt input til dit CV

Læringsmål

Den studerende vil gennem sin deltagelse i Case Competition, Stay Relevant 2020 blive i stand til at:

Viden

  • vise forståelse for hvordan fagligheden fra den studerendes egen uddannelse kan formidles og anvendes i forhold til et relevant arbejdsmarked

Færdigheder

  • afholde præsentationer inden for præsentationsformen ”pitching”
  • selvstændigt formidle relevansen af faglige teorier og metoder ift. et arbejdsmarked
  • anvende egen faglighed til at løse arbejdsmarkedsrelevante problemstillinger

Kompetencer

  • selvstændigt omsætte sine faglige færdigheder i forhold til det omgivende samfund
  • indgå konstruktivt i et udviklingssamarbejde

Aarhus: Program for den 19.-20. oktober 2020

 

19. oktober

kl. 9.00-11.00

Introduktion til designthinking, arbejde med cases og pitch

v/ Lasse Chor, Happy 42

Sted: Aulaen, Nordre Ringgade 4, building 1412

Se slides fra introduktionen - klik her.
Efter oplæg udleveres cases til grupperne, så research og idéudvikling kan begynde.

20. oktober

Kl. 08.00 

Afgang med bus fra Aarhus Universitet:

Hold: Culture and Creative Industries (Jan Løhmann) og Food and Culture (Steen Brock og Susanne Højlund)
Mødested: Langeladsgade 139, parkeringsplads.

De to hold kører til Silkeborg/Campus Bindslevs Plads 

Hold: Humanistisk Organisationsforståelse (Anne Marie Olesen) og Organisatorisk ledelse af læringsareaner (Miriam Madsen)
Mødested: Jens Chr Skous Vej 4, bygning 1485

De to hold kører til Silkeborg/Hotel Scandic

Kl. 09.00 - 9.30

Velkomst, Morgenbrød og kaffe/the, motivations talk og præsentation af cases.

v/ Lasse Chor, Happy 42

Kl. 9.30 - 12.30Case-arbejde
Kl. 12.30 - 13.00Frokost
Kl. 13.00 - 15.30Case-arbejde
Kl. 15.30

Aflevering af slides til præsentation + kaffe/the og kage

Præsentationsmateriale til brug ved pitch (powerpoint, plakat eller lignende) sendes i én fil til terkel.r.sigh@cas.au.dk senest kl. 16.00 tirsdag den 20. oktober. Filen skal navngives med nummeret på gruppenummeret på jeres gruppe under case competition.

Kl. 16.00 - 16.20Bustur til Scandic Hotel
Kl. 16.20 - 16.30Velkomst v/ Johan Brødsgaard, Silkeborg Kommune
Kl. 16.30 - 17.10Pitch for virksomheder - runde 1
Kl. 17.10 - 17.50Pitch for virksomheder - runde 2
Kl. 17.50 - 18.30 Pitch for virksomheder - runde 3
Kl. 18.30 - 19.15Aftensmad
Kl. 19.15 - 19.30Publikumsafstemning samt overrækkelse af publikumsprisen
Kl. 19.30Prisoverrækkelse
Kl. 20.00Bussen kører retur til Aarhus

Cases og grupper

Find din gruppe og download jeres case her:

FagGruppeNavnCase
Culture and Creative Industries1

Sophie Højlund Baasch

Johanne Frelle

Alex Ring

Ida Marie Kjær Svennum

Museum Jorn
2

Nanna Nørmose Hansen

Benjamin Henriksen

Benedicte

Museum Jorn
3

Sarah Schelde Hansen

Marta Schioldan

Maria Lykke Møller

Museum Jorn
4

Frederikke Lilholt

Daniela Burkhardt

Magnus Arndt

Museum Jorn
5

Amia Mai Nielsen

Bastian Breitzke

Emilie Dam Rasmussen

Museum Jorn
6

Mikkel Hansen

Laura Trinnerup Devantie

Jakob Kjær Bang

Kim Oliver Knappert

Marianne Gorridsen
7

Julia Duyvejonck Frøberg

Amalie Nyegaard Mortensen

Christoffer Qvirin Holst

Kata Molnar

Marianne Gorridsen
8

Thomas Farver

Ragna Isabelle Boetticher

Zenia Børsen

Remy Ferro

Marianne Gorridsen
9

Camilla Røn Nielsen

Aida Martinez

Johanne Grønvall Bjørnestad

Emilie Leivdal

Marianne Gorridsen
Food Culture10

Søren Jakobsen

Line Brandt

AK Klausen

Anna Gacilda

Julia Jünger

Museum Jorn
11

Sofia Lee

Signa Jæger

Oliver Kristensen

Emilie Meldgaard

Musem Jorn
12

Christian Rasmussen

Malene Marquard

Line Meilgaard

Rikke Høegh

Marianne Gorridsen
13

Leif Schwichenberg

Mathias Littau

Simone Ruygrok

Kristine Bager

Marianne Gorridsen
14

Hannah Brøndahl

Lærke J Larsen

Lærke Damgaard

Nathalia Marc

Marianne Gorridsen

Organisatorisk ledelse

af læringsarenaer

15

 

16

Simone Bast

Sofie Bonde Ejby

Ida Marie Holdersen

Helene Hallstrup Mikkelsen 

Organisations-konsulenterne
17

Janne Nielsen

Signe Legardt Nielsen

Camilla Karoline Fredriksen

Natasha Xenia Haahr Hansen

Silkeborg Bad

Outdoorsekretariatet

18

Jonathan Midtgaard

Celia Krag-Bendixen

Thomas Verner-Lassen

Emil Christensen Lassen

Silkeborg Bad

Outdoorsekretatiatet

19

Andreas Røge Jepsen

Astrid Gerdes Grauslund

Cecilia Herlufsen Buhl Bauer

Klara Rokkjær Munksgaard

Mie Møllenberg Andersen

Katrine Damsgaard Sørensen

Environment for Learning
20
21

Maria Otte

Rebekka Mørup Jensen

Signe Søgaard Væver

Frederik Malthe Lund Jespersen

Johanna Ochsner Ridder 

Environment for Learning
Humanistisk Organisations-fortåelse22

Alberte Uhre Mortensen

Jeppe Texel Jakobsen

Charlotte Amalie Hyldig

Kristina Dunn Hougaard 

Scandic
23

Emilie Saugman

Sofie Kvist Rasmussen

Hannah Viftrup Johansen

Silke Julie Flodin

Casper Vinther Frederiksen 

Scandic
24

Jesper Skøtt

Rebecca Foss Kjeldsen

Line Kaehne Høgh Petersen

Simone Mølgaard Nielsen 

Scandic
25

Julie Møller Jensen

Nicolai Rieder

Lise Skov Vinterberg

Marie Friis Kristiansen 

Scandic
26

Katrine Grøn-Iversen

Charlotte Hvam Daugaard

Mette Baun Iversen

Guan Jie Huang 

Scandic
27

Michael Sørensen

Anne Sofie Munch Sørensen

Maja Børsting Lund

Rebekka Andrea Juel Lausen 

Organisations-konsulenterne
28

Nynne Holmboe

Rose Borgstrøm

Frederik Elkjær Pedersen

Sofie Meier Stokholm 

Organisations-konsulenterne
29

Rasmus Skøtt Paulsen

Mathilde Kathrine Bach

Kristina Kokxhoorn Klarskov

Janne Frost Møller Pedersen 

Organisations-konsulenterne
30

Signe Maegaard

Ditte Bjerregaard Agerholm

Pernille Nyborg

Filip Bangura Fyhn 

Organisations-konsulenterne
31

Mai Erlang Sloth

Celina Lindhøj Mathiesen

Ida Kjærgaard Jepsen

Albert Rungholm 

Silkeborg Bad

Outdoorsekretariatet

32

Laura Bernhardt Bødker Kristensen

Cecilie Elstrup Laursen

Rasmus Lyngkjær Pedersen

Louise Krøll Olesen 

Silkeborg Bad

Outdoorsekretariatet

33

Emma Moll Furseth

Cecilia Wright Berman

Silkeborg Bad

Outdoorsekretariatet

Vinder af First Price Hannah Brøndahl, Lærke J Larsen, Lærke Damgaard, Nathalia Marc fra faget Food and Culture.
Vinder af WTF-prisen Alberte Uhre Mortensen, Jeppe Texel Jakobsen, Charlotte Amalie Hyldig, Kristina Dunn Hougaard fra Humanistisk Organisations-fortåelse.
Vinderen af bedste pitch Camilla Røn Nielsen, Aida Martinez, Johanne Grønvall Bjørnestad, Emilie Leivdal fra faget Culture and Creative Industries.

COVID19

 

Forberedelse

I forhold til lokaler og antal studerende overholder vi forsamlingsforbuddet, og der er fundet lokaler, som er tilstrækkelig store til at kunne rumme de studerende. Der udarbejdes skilte, så de studerende både i forbindelse med busturen (afgang fra to forskellige lokationer), i campushuset og Scandic er helt klar over, hvor de skal være. Derudover vil de deltagende VIP/TAP fra starten blive præsenteret for de studerende, og vil være go-to personer i forbindelse med afholdelse, men vil også kunne gribe ind, hvis der er brud på retningslinjer. 

Afgang fra Langelandsgade 139/Jens Chr. Skous Vej 4, bygning 1485
I bussen bliver de studerende sprittet af inden de går ind, og der udleveres mundbind til alle. Holdene samles i busserne – så alle ikke blandes på tværs af hold.

Campus Bindslevs Plads/Scandic
De studerende fordeles i grupper med udgangspunkt i deres hold og bliver sat i forskellige dele af campushuset og på Scandic, så holdene så vidt muligt ikke blandes sammen. 

I forhold til forplejning på Campus Bindslevs Plads, så serveres forplejning på 2 separate borde, så der er et forplejningsbord pr. hold og på Scandic serveres frokost i grupperum/fællesrum. Aftensmad serveres efter gældende retningslinjer

Scandic
Busturen til Scandic - her blandes de studerende ikke.

På Scandic planlægges pitch-sessionen, så holdene ikke blandes unødvendigt. Ligesom der tages de nødvendige forholdsregler i forbindelse med servering af aftensmad.

Afgang Aarhus
Busturen hjem - her deles holdene mellem de to busser, på samme måde som ved den tidligere tur fra Aarhus til Silkeborg – de studerende blandes ikke.

Forplejning

Der er forplejning samt drikkevarer hele dagen (du behøver ikke medbringe noget).

Præmier

  • First Price
  • WTF-Award
  • Bedste Pitch

Regler

De deltagende virksomheder har ejendomsretten til alle rettigheder, opfindelser, produktionsmetoder og andre tekniske fremskridt, der fremkommer som led i den afholdte case competition. Overdragelsen af rettigheder til de deltagende virksomheder sker automatisk og løbende i takt med, at rettighederne opstår.

De studerende er berettiget til at bruge frembringelser og materiale, som hidrører fra den afholdte case competition, i sammenhænge der vedrører eksamen og undervisning på Aarhus Universitet. Den studerende har ret til at præsentere sine resultater fra case-competition, herunder i jobsøgnings øjemed, i det omfang dette ikke medfører efterfølgende anvendelse som bryder med rettigheder der er overgået til virksomheden. Ønsker de studerende at bruge frembringelser og materiale, som hidrører fra den afholdte case competition, i andre sammenhænge, kan det kun ske, hvis der indgås særskilt skriftlig aftale med virksomheden herom.

Designmentor: Lasse Chor

Lasse Chor is a Danish entrepreneur who started his first company at the age of 13, and has since then been heavily involved in the Danish and global entrepreneurship ecosystem. Through his current company Happy42 Lasse is currently mentor for a number of startups around the world, and advisor to a handful of large corporations including some Fortune 500 companies. Lately Lasse also turned his attention to investments and he’s currently active as a private angel investor. Bonus info is that Lasse’s mom thinks that he’s is the best son in the world.

Kontakt Lasse i løbet af dagen:

https://aarhusuniversity.zoom.us/j/63437144236

Dommerpanel

  • Unni From, Viceinstitutleder på Institut for Kommunikation og Kultur
  • Johan Brødsgaard, 2. viceborgmester, Silkeborg Kommune
  • Anita Dalsgaard, Strategisk digital rådgiver
Se hvordan det gik i 2019