Omsæt dine akademiske kompetencer til strategisk forretningsudvikling og hjælp virksomheder med
at forblive relevante for kunder og samarbejdspartnere.
Du er en af de mange studerende fra Arts, der mødes mandag og tirsdag den 19. og 20. oktober i Aarhus, hvor du sammen med dine medstuderende skal sætte din faglighed i spil og finde løsninger på problemstillinger, som en række virksomheder tumler med.
I Aarhus bliver du og de andre deltagere delt op i grupper med medstuderende fra eget hold. I vil mandag den 19. oktober bliver præsenteret for arbejdsmetoden design thinking af Lasse Chor fra firmaet Happy 42 - http://happy42.dk/. Efter oplægget modtager i jeres case, så I allerede kan begynde at forberede den. Dagen efter den 20. oktober bliver I kørt til Silkeborg med bus, hvor I i 7 timer får mulighed for at arbejde på en konkret problemstilling. Derefter skal hver gruppe pitche deres løsning for et dommerpanel.
Du skal være med fordi:
Den studerende vil gennem sin deltagelse i Case Competition, Stay Relevant 2020 blive i stand til at:
Viden
Færdigheder
Kompetencer
19. oktober | |
kl. 9.00-11.00 | Introduktion til designthinking, arbejde med cases og pitch v/ Lasse Chor, Happy 42 Sted: Aulaen, Nordre Ringgade 4, building 1412 |
Se slides fra introduktionen - klik her. | |
Efter oplæg udleveres cases til grupperne, så research og idéudvikling kan begynde. | |
20. oktober | |
Kl. 08.00 | Afgang med bus fra Aarhus Universitet: Hold: Culture and Creative Industries (Jan Løhmann) og Food and Culture (Steen Brock og Susanne Højlund) De to hold kører til Silkeborg/Campus Bindslevs Plads Hold: Humanistisk Organisationsforståelse (Anne Marie Olesen) og Organisatorisk ledelse af læringsareaner (Miriam Madsen) De to hold kører til Silkeborg/Hotel Scandic |
Kl. 09.00 - 9.30 | Velkomst, Morgenbrød og kaffe/the, motivations talk og præsentation af cases. v/ Lasse Chor, Happy 42 |
Kl. 9.30 - 12.30 | Case-arbejde |
Kl. 12.30 - 13.00 | Frokost |
Kl. 13.00 - 15.30 | Case-arbejde |
Kl. 15.30 | Aflevering af slides til præsentation + kaffe/the og kage Præsentationsmateriale til brug ved pitch (powerpoint, plakat eller lignende) sendes i én fil til terkel.r.sigh@cas.au.dk senest kl. 16.00 tirsdag den 20. oktober. Filen skal navngives med nummeret på gruppenummeret på jeres gruppe under case competition. |
Kl. 16.00 - 16.20 | Bustur til Scandic Hotel |
Kl. 16.20 - 16.30 | Velkomst v/ Johan Brødsgaard, Silkeborg Kommune |
Kl. 16.30 - 17.10 | Pitch for virksomheder - runde 1 |
Kl. 17.10 - 17.50 | Pitch for virksomheder - runde 2 |
Kl. 17.50 - 18.30 | Pitch for virksomheder - runde 3 |
Kl. 18.30 - 19.15 | Aftensmad |
Kl. 19.15 - 19.30 | Publikumsafstemning samt overrækkelse af publikumsprisen |
Kl. 19.30 | Prisoverrækkelse |
Kl. 20.00 | Bussen kører retur til Aarhus |
Find din gruppe og download jeres case her:
Fag | Gruppe | Navn | Case |
---|---|---|---|
Culture and Creative Industries | 1 | Sophie Højlund Baasch Johanne Frelle Alex Ring Ida Marie Kjær Svennum | Museum Jorn |
2 | Nanna Nørmose Hansen Benjamin Henriksen Benedicte | Museum Jorn | |
3 | Sarah Schelde Hansen Marta Schioldan Maria Lykke Møller | Museum Jorn | |
4 | Frederikke Lilholt Daniela Burkhardt Magnus Arndt | Museum Jorn | |
5 | Amia Mai Nielsen Bastian Breitzke Emilie Dam Rasmussen | Museum Jorn | |
6 | Mikkel Hansen Laura Trinnerup Devantie Jakob Kjær Bang Kim Oliver Knappert | Marianne Gorridsen | |
7 | Julia Duyvejonck Frøberg Amalie Nyegaard Mortensen Christoffer Qvirin Holst Kata Molnar | Marianne Gorridsen | |
8 | Thomas Farver Ragna Isabelle Boetticher Zenia Børsen Remy Ferro | Marianne Gorridsen | |
9 | Camilla Røn Nielsen Aida Martinez Johanne Grønvall Bjørnestad Emilie Leivdal | Marianne Gorridsen | |
Food Culture | 10 | Søren Jakobsen Line Brandt AK Klausen Anna Gacilda Julia Jünger | Museum Jorn |
11 | Sofia Lee Signa Jæger Oliver Kristensen Emilie Meldgaard | Musem Jorn | |
12 | Christian Rasmussen Malene Marquard Line Meilgaard Rikke Høegh | Marianne Gorridsen | |
13 | Leif Schwichenberg Mathias Littau Simone Ruygrok Kristine Bager | Marianne Gorridsen | |
14 | Hannah Brøndahl Lærke J Larsen Lærke Damgaard Nathalia Marc | Marianne Gorridsen | |
Organisatorisk ledelse af læringsarenaer | 15 |
| |
16 | Simone Bast Sofie Bonde Ejby Ida Marie Holdersen Helene Hallstrup Mikkelsen | Organisations-konsulenterne | |
17 | Janne Nielsen Signe Legardt Nielsen Camilla Karoline Fredriksen Natasha Xenia Haahr Hansen | ||
18 | Jonathan Midtgaard Celia Krag-Bendixen Thomas Verner-Lassen Emil Christensen Lassen | ||
19 | Andreas Røge Jepsen Astrid Gerdes Grauslund Cecilia Herlufsen Buhl Bauer Klara Rokkjær Munksgaard Mie Møllenberg Andersen Katrine Damsgaard Sørensen | Environment for Learning | |
20 | |||
21 | Maria Otte Rebekka Mørup Jensen Signe Søgaard Væver Frederik Malthe Lund Jespersen Johanna Ochsner Ridder | Environment for Learning | |
Humanistisk Organisations-fortåelse | 22 | Alberte Uhre Mortensen Jeppe Texel Jakobsen Charlotte Amalie Hyldig Kristina Dunn Hougaard | Scandic |
23 | Emilie Saugman Sofie Kvist Rasmussen Hannah Viftrup Johansen Silke Julie Flodin Casper Vinther Frederiksen | Scandic | |
24 | Jesper Skøtt Rebecca Foss Kjeldsen Line Kaehne Høgh Petersen Simone Mølgaard Nielsen | Scandic | |
25 | Julie Møller Jensen Nicolai Rieder Lise Skov Vinterberg Marie Friis Kristiansen | Scandic | |
26 | Katrine Grøn-Iversen Charlotte Hvam Daugaard Mette Baun Iversen Guan Jie Huang | Scandic | |
27 | Michael Sørensen Anne Sofie Munch Sørensen Maja Børsting Lund Rebekka Andrea Juel Lausen | Organisations-konsulenterne | |
28 | Nynne Holmboe Rose Borgstrøm Frederik Elkjær Pedersen Sofie Meier Stokholm | Organisations-konsulenterne | |
29 | Rasmus Skøtt Paulsen Mathilde Kathrine Bach Kristina Kokxhoorn Klarskov Janne Frost Møller Pedersen | Organisations-konsulenterne | |
30 | Signe Maegaard Ditte Bjerregaard Agerholm Pernille Nyborg Filip Bangura Fyhn | Organisations-konsulenterne | |
31 | Mai Erlang Sloth Celina Lindhøj Mathiesen Ida Kjærgaard Jepsen Albert Rungholm | ||
32 | Laura Bernhardt Bødker Kristensen Cecilie Elstrup Laursen Rasmus Lyngkjær Pedersen Louise Krøll Olesen | ||
33 | Emma Moll Furseth Cecilia Wright Berman |
Forberedelse
I forhold til lokaler og antal studerende overholder vi forsamlingsforbuddet, og der er fundet lokaler, som er tilstrækkelig store til at kunne rumme de studerende. Der udarbejdes skilte, så de studerende både i forbindelse med busturen (afgang fra to forskellige lokationer), i campushuset og Scandic er helt klar over, hvor de skal være. Derudover vil de deltagende VIP/TAP fra starten blive præsenteret for de studerende, og vil være go-to personer i forbindelse med afholdelse, men vil også kunne gribe ind, hvis der er brud på retningslinjer.
Afgang fra Langelandsgade 139/Jens Chr. Skous Vej 4, bygning 1485
I bussen bliver de studerende sprittet af inden de går ind, og der udleveres mundbind til alle. Holdene samles i busserne – så alle ikke blandes på tværs af hold.
Campus Bindslevs Plads/Scandic
De studerende fordeles i grupper med udgangspunkt i deres hold og bliver sat i forskellige dele af campushuset og på Scandic, så holdene så vidt muligt ikke blandes sammen.
I forhold til forplejning på Campus Bindslevs Plads, så serveres forplejning på 2 separate borde, så der er et forplejningsbord pr. hold og på Scandic serveres frokost i grupperum/fællesrum. Aftensmad serveres efter gældende retningslinjer
Scandic
Busturen til Scandic - her blandes de studerende ikke.
På Scandic planlægges pitch-sessionen, så holdene ikke blandes unødvendigt. Ligesom der tages de nødvendige forholdsregler i forbindelse med servering af aftensmad.
Afgang Aarhus
Busturen hjem - her deles holdene mellem de to busser, på samme måde som ved den tidligere tur fra Aarhus til Silkeborg – de studerende blandes ikke.
Der er forplejning samt drikkevarer hele dagen (du behøver ikke medbringe noget).
De deltagende virksomheder har ejendomsretten til alle rettigheder, opfindelser, produktionsmetoder og andre tekniske fremskridt, der fremkommer som led i den afholdte case competition. Overdragelsen af rettigheder til de deltagende virksomheder sker automatisk og løbende i takt med, at rettighederne opstår.
De studerende er berettiget til at bruge frembringelser og materiale, som hidrører fra den afholdte case competition, i sammenhænge der vedrører eksamen og undervisning på Aarhus Universitet. Den studerende har ret til at præsentere sine resultater fra case-competition, herunder i jobsøgnings øjemed, i det omfang dette ikke medfører efterfølgende anvendelse som bryder med rettigheder der er overgået til virksomheden. Ønsker de studerende at bruge frembringelser og materiale, som hidrører fra den afholdte case competition, i andre sammenhænge, kan det kun ske, hvis der indgås særskilt skriftlig aftale med virksomheden herom.
Lasse Chor is a Danish entrepreneur who started his first company at the age of 13, and has since then been heavily involved in the Danish and global entrepreneurship ecosystem. Through his current company Happy42 Lasse is currently mentor for a number of startups around the world, and advisor to a handful of large corporations including some Fortune 500 companies. Lately Lasse also turned his attention to investments and he’s currently active as a private angel investor. Bonus info is that Lasse’s mom thinks that he’s is the best son in the world.
Kontakt Lasse i løbet af dagen: