Projektorienteret valgfag på 5. semester

Overblik

På 5. semester af din bacheloruddannelse har du mulighed for selv at finde og tilrettelægge dit eget projektorienterede valgfag.

Hvad kan det være?

Den projektorienterede del af valgfaget kan enten være:

• et klinisk ophold
  • et praktikforløb – eksempelvis i en privat virksomhed eller offentlig institution.

Hvor længe varer det?

Den projektorienterede del varer 4 uger. Vi anbefaler, at du lægger denne del af valgfaget i  valgfagsperioden på 5. semester.

Det er dog også muligt at lægge det praktiske forløb i fx sommerferien.

Sådan består du

Du består dit projektorienterede valgfag ved at skrive en rapport. Du skal aflevere rapporten umiddelbart efter du har afslutter dit projektforløb.

Læs mere om det projektorienterede valgfag i kursuskataloget.

Hjælp og vejledning

Du er altid velkommen til at skrive en mail til valgfagskoordinator Mogens Andreasen, hvis du brug for hjælp til at finde et sted til dit projektorienterede forløb, en AU-vejleder eller bare har spørgsmål.

Trin-for-trin guide til det projektorienterede valgfag

1. Find ud af hvor du gerne vil have dit ophold

Tag kontakt til klinikken eller virksomheden og lav en aftale med en kontaktperson fra projektstedet.

2. Find en AU-vejleder

Se en oversigt over medarbejderne på institutterne

Hvis din kontaktperson er ansat ved AU, kan kontaktperson og AU-vejleder godt være den samme.

3. Planlæg dit forløb

Planlæg dit forløb sammen med din kontaktperson og din AU-vejleder.

Forløbet skal leve op til læringsmålene for det projektorienterede valgfag.

Se læringsmålene i kursuskataloget

4. Søg studienævnet

Søg studienævnet om at få dit forløb godkendt.

Både din kontaktperson og din AU-vejleder skal sige god for planen, inden du sender din ansøgning.

Sådan gør du:

1. Brug denne word-fil til at beskrive dit forløb.
  2. Søg studienævnet via mitstudie.au.dk.

På mitstudie.au.dk skal du bruge ansøgningen "søg forhåndsgodkendelse for et kursus på en anden uddannelsesinstitution".

Husk at vedhæfte din word-fil til din ansøgning.

5. Dokumentér dit projektforløb

Du skal udfylde en word-fil, der dokumenterer at dit projektforløb er gennemført som aftalt.

Du afleverer filen sammen med din opgave.

Hent word-fil til dokumentation her

Vær opmærksom på

• Opholdet skal være af en varighed på minimum 150 timer i alt inkl. tid til det afsluttende produkt (4 uger af a 37,5 timer)
  • Det skal specificeres, hvordan de 150 timer omtrentligt fordeles mellem f.eks. praktik på praktikstedet, forberedelse, selvstudium, udarbejdelse af projektrapport mm.
  • Projektforløbet må ikke være lønnet

Disse afdelinger tilbyder ikke projektforløb

Det er i øjeblikket ikke muligt for bachelorstuderende at få klinikplads på følgende afdelinger på AUH:

Bedøvelse og Intensiv (220315)
Børn og Unge (220316)
Kvindesygdomme og Fødsler (220315)
Lever-Mave-og Tarmsygdomme (220317)
Mave tarm kirurgi (220316)
Neurokirurgi (220318)
Øjensygdomme (220317)
MOMA (220316)
Music in the Brain

Tilmeldingsfrister

Søg studienævnet om en forhåndsgodkendelse senest:

• 1. april, hvis dit projektforløb er planlagt til det kommende efterårssemester
  • 1. oktober, hvis dit projektforløb er planlagt til det kommende forårssemester.