Studienævnet for Forretningsudvikling og Teknologi (Ingeniøruddannelser)

Hvad laver studienævnet?

Studienævnet for Forretningsudvikling og Teknologi (ingeniøruddannelserne) tilrettelægger sammen med studielederen og studieadministrationen din uddannelse. Studienævnet dækker uddannelserne GMM, BDE og Cand.polyt.

_______________

Som studerende er det dig, der oplever undervisningen, fagenes sammenhæng, eksamensformerne mv. Og det er dig, der skal bruge uddannelsen fremover. Derfor er det vigtigt, at du er med ved bordet, når din uddannelse skal tilrettelægges, udvikles og evalueres.

I studienævnet har du mulighed for at få indflydelse på tilrettelæggelse af undervisningen, eksamensformer, indholdet i studieordningen, evaluering af undervisningsforløb, dispensationssager og meget mere.

Pladserne i studienævnet er ligeligt fordelt mellem undervisere og studerende. Repræsentanterne vælges ind i studienævnet i forbindelse med universitetsvalget.

Vi har brug for dig i studienævnet!

Hvad får du ud af at sidde i studienævnet?

Som medlem i studienævnet får du:

  1. Indflydelse på dit studie. Du er med til at træffe vigtige beslutninger om f.eks. udvikling af studiet og eksamensformer, vægtningen af forskellige projektforløb, evaluering af undervisningen mv.
  2. Erfaring med at arbejde i en stor, kompleks og politisk organisation. Et godt punkt at have på sit CV, når du skal ud på arbejdsmarkedet.
  3. Et stærkt fagligt netværk med undervisere, ledelse og studerende.
  4. Et godt kendskab til de politiske og samfundsmæssige rammer der arbejdes under.

Sådan kommer du ind i studienævnet

Det kan lyde omstændigt at stille op til valg som studienævnsrepræsentant. Men det er ikke så svært. Og vi har brug for dig. Der er opstilling i oktober.
________

Sådan gør du:

  1. Gå ind på den centrale side for universitetsvalg for studerende på https://medarbejdere.au.dk/strategi/universitetsvalg/valg-til-studerende.
  2. Opstillingsperioden er 10.-14. oktober. I denne periode vil links til valgsystemet E-vote være tilgængelig, hvor du kan registrere dig som kandidat til studienævnet.
  3. I november stemmes der i E-vote mellem de opstillede kandidater – og folk vælges ind. Der er sjældent kampvalg.

________

Få hjælp:

  • Du finder vejledninger på valgsiderne, op til – og under opstillingsperioden. Og du kan altid kontakte valgsekretariatet med konkrete spørgsmål på valg@au.dk.
  • Du er også meget velkommen til at kontakte studenterforeninger, her i blandt Frit Forum og Studenterrådet, hvis du har brug for hjælp i forhold til opstilling i valgsystemet.
  • Du kan også finde hjælp i Brugervejledningen på denne side.

Vil du vide mere?

Tag endelig fat på os. Vi er klar til at besvare dine spørgsmål, tage imod input – eller tage en uforpligtende snak om, hvad det indebærer at sidde i studienævnet.

  • Kontakt én af studienævnets medlemmer

Medlemmer af studienævnet

Videnskabeligt personale valgt i perioden 1. februar 2024 til 31. januar 2027:

Torben Tambo, lektor og studieleder (formand)

John Bang Mathiasen, docent og studieleder 

Ulrich Bjerre, lektor og studieleder 

Studenterrepræsentanter valgt i perioden 1. februar 2025 til 31. januar 2026:

Christian Rimmerhus Vestergaard (næstformand)

Lasse Baden Andreasen

Peter Skibsted Sørensen

_________________________________________________________________

Studienævnsbetjening: Katja Poulsen (kapou@au.dk)
Dispensations- og meritansøgninger: Pernille Hjorth Nielsen (tlf: 2184 1124, phj@au.dk)

Dispensationsudvalg

Lektor, Torben Tambo (studienævnsformand)

Studerende Lasse Baden Andreasen 

Studienævnets møder

2025

Fredag den 2. maj kl. 10:00 - 12:00

  • Dagsorden
  • Referat

Tirsdag den 18. marts kl. 10:00 - 12:00

  • Dagsorden
  • Referat

Torsdag den 30. januar kl. 13:00 - 15:00

2024

Onsdag den 4. december kl. 13:00 - 15:00

Fredag den 11. oktober 2024 kl. 09:00 - 11:00

Onsdag den 4. september 2024 kl. 10:30 - 12:30

Onsdag den 1. maj 2024 kl. 10:00 - 12:00

Torsdag den 21. marts 2024 kl. 10:00 - 12:00

Tirsdag den 23. januar 2024 kl. 13:30 - 15:30

2023

Onsdag den 6. december kl. 10.00 - 12.00

Torsdag den 12. oktober kl. 09.00 - 11.00

Torsdag den 31. august kl. 13.00 - 15.00

Fredag den 12. maj kl. 13.00 - 15.00

Fredag den 17. marts kl. 12.00 - 14.00

Tirsdag den 7. februar kl. 13.00 - 15.00

2022

Mandag den 5. december kl. 13.00 - 14.00

Fredag den 14. oktober kl. 13.00 - 15.00

Fredag den 26. august kl. 10.00 - 12.00

Fredag den 6. maj kl. 10.00 - 12.00

Mandag den 7. marts kl. 13.00 - 15.00

Fredag den 4. februar kl. 10.00 - 12.00

2021

Torsdag den 2. december kl. 13.00 - 15.00

Fredag den 17. september kl. 13.00 - 15.00

Fredag den 7. maj kl. 10.00 - 12.00

Fredag den 12. marts kl. 10.00 - 12.00

Fredag den 22. januar kl. 10.00 - 12.00

2020

Fredag den 4. december kl. 10.00 - 12.00

Onsdag den 30. september kl. 13.00 - 15.00

Mandag den 25. maj kl. 10.00 - 12.00

Tirsdag den 12. maj kl. 09.00 - 10.00

Fredag den 28. april kl. 12.00 - 13.00

Onsdag den 11. marts kl. 10.00 - 12.00

Fredag den 24. januar kl. 13.00 - 15.00

Har du input til studienævnet?

Husk, at du som studerende altid kan henvende sig til studienævnet, hvis du har konkrete forslag eller idéer omkring dit studie, som skal på dagsordenen i studienævnet. Kontakt studienævnets medlemmer her på siden.

Dispensation

En dispensation er en undtagelse fra de sædvanlige og faste regler, der gælder for din uddannelse. Dispensationsationsansøgninger behandles i studienævnet.

Uddybende beskrivelse af arbejdet

Du kan se den officielle, uddybende beskrivelse af studienævnets arbejdsområder i forretningsordenen for studienævn