Hvad laver studienævnet?
Studienævnet tilrettelægger sammen med studielederen og studieadministrationen din uddannelse.
Som studerende er det dig, der oplever undervisningen, fagenes sammenhæng, eksamensformerne mv. Og det er dig, der skal bruge uddannelsen fremover. Derfor er det vigtigt, at du er med ved bordet, når din uddannelse skal tilrettelægges, udvikles og evalueres.
I studienævnet har du mulighed for at få indflydelse på tilrettelæggelse af undervisningen, eksamensformer, indholdet i studieordningen, evaluering af undervisningsforløb, dispensationssager og meget mere.
Pladserne i studienævnet er ligeligt fordelt mellem undervisere og studerende. Repræsentanterne vælges ind i studienævnet i forbindelse med universitetsvalget.
Vi har brug for dig i studienævnet!
Som medlem i studienævnet får du:
Det kan lyde omstændigt at stille op til valg som studienævnsrepræsentant. Men det er ikke så svært. Og vi har brug for dig.
________
Sådan gør du:
________
Få hjælp:
Vi er klar til at besvare dine spørgsmål og tage en uforpligtende snak om, hvad det indebærer at sidde i studienævnet.
Du finder kontaktoplysningerne på studienævnets medlemmer nederst på siden.
Du kan se den officielle, uddybende beskrivelse af studienævnets arbejdsområder i forretningsordenen for studienævn
Studienævnet består af 8 medlemmer, heraf 4 undervisere (VIP) og 4 studenterrepræsentanter.
VIP-repræsentanter valgt i perioden 1. februar 2024 - 31. januar 2027:
Studenterrepræsentanter valgt i perioden 1. februar 2025 - 31. januar 2026:
Studienævnsmedlemmerne skal ikke kontaktes ved spørgsmål til dispensationer eller meritansøgninger. Kontakt i stedet sagsbehandlerne nedenfor.
Studienævnssupport:
Udvalget supporteres af sagsbehandlere Linda Esmann Andersen (lea@au.dk) og Pernille Aaen (peaa@au.dk)
Ansøgninger om dispensationer, der ønskes behandlet på nedenstående møder, skal være studienævnet i hænde senest én uge før det pågældende studienævnsmøde.
Dagsordenen offentliggøres ca. en uge før studienævnsmøderne.
22. januar 2025 kl. 14-15
12. december 2024 kl. 13-15
14. november 2024 kl. 10-12
7. oktober 2024 kl. 14-16
9. september 2024 kl. 13-15
14. juni 2024 kl. 10-12
17. maj 2024 kl. 10-12
15. april 2024 kl. 10-12
12. marts 2024 kl. 10-12
30. januar 2024 kl. 14-15
30. januar 2024 kl. 13-14
14. december 2023 kl. 13-15
14. november 2023 kl. 10-12
11. oktober 2023 kl. 13-15
14. september 2023 kl. 10-12
15. juni 2023 kl. 13-15
9. maj 2023 kl. 10-12
14. april 2023 kl. 10-12
8. marts 2023 kl. 13-15
1. februar 2023 kl. 14-15
1. februar 2023 kl 13-14
14. december 2022 kl. 10-12
15. november 2022 kl. 13-15
4. november 2022 kl. 10.15-11
11. oktober 2022 kl. 13-15
13. september 2022 kl. 13-15
9. juni 2022 kl. 13-15
9. maj 2022 kl. 13-15
5. april 2022 kl. 13-15
8. marts 2022 kl. 13-15
8. februar 2022 kl. 14-15
8. februar 2022 kl. 13-14
3. december 2021 kl. 10-12
4. november 2021 kl. 10-12
7. oktober 2021 kl. 10-12
3. september 2021 kl. 10-12
3. juni 2021 kl. 10.15 - 12
7. maj 2021 kl. 13.15 - 15.00
8. april 2021 kl. 10.15 - 12
8. marts 2021 kl. 13.15 - 15
5. februar 2021 kl. 10.15 - 11.15
Husk, at du som studerende altid kan henvende sig til studienævnet, hvis du har konkrete forslag eller idéer omkring dit studie, som skal på dagsordenen i studienævnet. Kontakt studienævnets medlemmer her på siden.
En dispensation er en undtagelse fra de sædvanlige og faste regler, der gælder for din uddannelse. Dispensationsationsansøgninger behandles i studienævnet.