Studienævnet






Hvad laver studienævnet?

Studienævnet tilrettelægger sammen med studielederen og studieadministrationen din uddannelse.

Som studerende er det dig, der oplever undervisningen, fagenes sammenhæng, eksamensformerne mv. Og det er dig, der skal bruge uddannelsen fremover. Derfor er det vigtigt, at du er med ved bordet, når din uddannelse skal tilrettelægges, udvikles og evalueres.

I studienævnet har du mulighed for at få indflydelse på tilrettelæggelse af undervisningen, eksamensformer, indholdet i studieordningen, evaluering af undervisningsforløb, dispensationssager og meget mere.

Pladserne i studienævnet er ligeligt fordelt mellem undervisere og studerende. Repræsentanterne vælges ind i studienævnet i forbindelse med universitetsvalget.

Vi har brug for dig i studienævnet!


Hvad får du ud af at sidde i studienævnet?

Som medlem i studienævnet får du:

  1. Indflydelse på dit studie. Du er med til at træffe vigtige beslutninger om f.eks. udvikling af studiet og eksamensformer, vægtningen af forskellige projektforløb, evaluering af undervisningen mv.
  2. Erfaring med at arbejde i en stor, kompleks og politisk organisation. Et godt punkt at have på sit CV, når du skal ud på arbejdsmarkedet.
  3. Et stærkt fagligt netværk med undervisere, ledelse og studerende.
  4. Et godt kendskab til de politiske og samfundsmæssige rammer der arbejdes under.

Sådan kommer du ind i studienævnet

Det kan lyde omstændigt at stille op til valg som studienævnsrepræsentant. Men det er ikke så svært. Og vi har brug for dig.
________

Sådan gør du:

  1. Gå ind på den centrale side for universitetsvalg for studerende på https://medarbejdere.au.dk/strategi/universitetsvalg/valg-til-studerende.
  2. Opstillingsperioden er i oktober. I denne periode vil links til valgsystemet E-vote være tilgængelig, hvor du kan registrere dig som kandidat til studienævnet.
  3. I november stemmes der i E-vote mellem de opstillede kandidater – og folk vælges ind. Der er sjældent kampvalg.

________

Få hjælp:

  • Du er meget velkommen til at tage fat i medlemmer af studienævnet, hvis du har spørgsmål. Du finder kontaktlysningerne her på siden. 
  • Du finder også vejledninger på valgsiderne, op til – og under opstillingsperioden. Og du kan altid kontakte valgsekretariatet med konkrete spørgsmål på valg@au.dk.
  • Der er flere studenterforeninger, som kan hjælpe i forhold til opstilling, blandt andet Studenterrådet og Frit Forum.
  • Du kan desuden også finde hjælp i Brugervejledningen på denne side.

Vil du vide mere?

Vi er klar til at besvare dine spørgsmål og tage en uforpligtende snak om, hvad det indebærer at sidde i studienævnet.

Du finder kontaktoplysningerne på studienævnets medlemmer nederst på siden.

Uddybende beskrivelse af arbejdet

Du kan se den officielle, uddybende beskrivelse af studienævnets arbejdsområder i forretningsordenen for studienævn

Medlemmer

Videnskabeligt personale valgt i perioden 1. februar 2024 til 31. januar 2027:

Studenterrepræsentanter valgt i perioden 1. februar 2025 til 31. januar 2026:

________________________________________________

Studienævnsbetjening:

  • Hanne Falsig (Tel: 9352 1640, Email: haf@au.dk)

Dispensations- og meritansøgninger samt forhåndsgodkendelser:

  • Linda Esmann Andersen (Tel: 9352 2340, Email:  lea@au.dk)

Studienævnets møder

Torsdag den 30. januar

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 25. marts

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 13. maj

Dagsorden

Referat

2024 Studienævnet for Virksomhedskommunikation og IT

Tirsdag den 6. februar

Dagsorden

Referat

Fredag den 15. marts

Dagsorden

Referat

Fredag den 26. april

Dagsorden

Referat

Mandag den 24. juni

Dagsorden

Referat

Mandag den 9. september

Dagsorden

Referat

Onsdag den 20. november

Dagsorden

Referat

2023 Studienævnet for Virksomhedskommunikation og IT

Fredag den 3. februar 

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 21. marts

Dagsorden

Referat

Mandag den 24. april

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 23. maj

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 19. september

Dagsorden

Referat

Mandag den 20. november

Dagsorden

Referat

2022 Studienævnet for Virksomhedskommunikation og IT

Tirsdag den 3. januar

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 8. november

Dagsorden

Referat

Mandag den 19. september

Dagsorden

Referat

Onsdag den 10. august

Dagsorden

Referat

Mandag den 30. maj

Dagsorden

Referat

Torsdag den 28. april

Dagsorden

Referat

Fredag den 4. februar

Dagsorden

Referat

2021 Studienævnet for Virksomhedskommunikation og IT

Mandag den 1. februar 2021 kl. 12.00-13.00

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 16. marts 2021 kl. 13.30-15.00

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 18. maj 2021 kl. 14-15.30

Dagsorden

Referat

Mandag den 14. juni 2021 kl. 10.00-11.30

Dagsorden

Referat

Onsdag den 22. september 2021 kl. 13.00-15.00

Dagsorden

Referat

Fredag den 29. oktober 2021 kl. 13.00-15.00

Dagsorden

Referat

Fredag den 3. december 2021 kl. 10.00-11.45

Dagsorden

Referat

Fredag den 7. januar 2022 kl. 14.45-15.30

Dagsorden

Referat

2020 Studienævnet for Virksomhedskommunikation og IT

Mandag den 9. november 2020 kl. 13.00-14.00

Dagsorden

Referat

Fredag den 25. september 2020 kl. 12.00-13.30

Dagsorden

Referat

Onsdag den 6. maj 2020 kl. 10.00-11.00

Dagsorden

Referat

Fredag den 7. februar 2020 kl. 10.00-12.00

Dagsorden

Referat

2019 Studienævnet for Virksomhedskommunikation og IT

Tirsdag den 26. november kl. 14.00-16.00

Dagsorden

Referat

Fredag den 20. september kl. 14.00-16.00

Dagsorden

Referat

Onsdag den 22. maj kl. 9.00-11.00

Dagsorden

Referat

Fredag den 29. marts kl. 8.15-10.00

Dagsorden

Referat

Onsdag den 6. februar kl. 13.00-14.00

Dagsorden

Referat

2018 Studienævnet for Virksomhedskommunikation og IT

Tirsdag den 4. december kl. 15.30-16.15

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 27. november kl. 11.00-13.00

Dagsorden

Referat

Onsdag den 24. oktober kl. 12.00-14.00

Dagsorden

Referat

Mandag den 27. august kl. 9.00-11.00

Dagsorden

Referat

Mandag den 4. juni 2018 kl. 13.00-15.00

Dagsorden

Referat

Tirsdag den 1. maj 2018 kl. 12.00-14.00

Dagsorden

Referat

Mandag den 12. marts 2018 kl. 9.00-11.00

Dagsorden

Referat

Torsdag den 1. februar 2018 kl. 9.00-11.00

Dagsorden

Referat

Har du input til studienævnet?

Husk, at du som studerende altid kan henvende sig til studienævnet, hvis du har konkrete forslag eller idéer omkring dit studie, som skal på dagsordenen i studienævnet. Kontakt studienævnets medlemmer her på siden.

Dispensation

En dispensation er en undtagelse fra de sædvanlige og faste regler, der gælder for din uddannelse. Dispensationsationsansøgninger behandles i studienævnet.

Uddybende beskrivelse af arbejdet

Du kan se den officielle, uddybende beskrivelse af studienævnets arbejdsområder i forretningsordenen for studienævn